جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کد خبر: ۸۶۴۸۳۲۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

سردار موسی کمالی جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: برای استفاده بهینه و بهتر از تخصص و مهارت های سربازان نظام وظیفه آنها را به چهار گروه تقسیم بندی می‌کنیم.

وی در توضیح این مطلب افزود: گروه اول کسانی هستند که مستقیماً با توجه به اینکه تخصصشان مورد نیاز کشور است در مسائل رزمی، پشتیبانی و خدمات رزمی از قبیل یگان رزمی،ضنعتی و قرارگاه های صنعتی مشغول خدمت سربازی می شوند.

سردار کمالی ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که رشته تحصیلی آنان به صورت مستقیم با شغل و جایگاهشان مرتبط نیست مانند رشته های علوم پایه ریاضی، فیزیک و شیمی که این افراد باید آموزش های تخصصی بینند تا به افسری و درجه داری رسیده و در مراتب بعدی تقریباً با توجه به تخصص خود مشغول خدمت شوند.

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دسته دیگر افرادی هستند که برای امور تولیدی، آموزشی، تحقیقاتی، بهداشتی، سازندگی و محرومیت زدایی به دستگاه های دولتی خواهند رفت که سازمان دولتی از خدمت کارکنان نظام وظیفه در غالب سرباز معلم، هیئت علمی، پیام آور بهداشت، تعاون یار و مواردی از این قبیل استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: گروه دیگر مشمولین فوق لیسانس و بالاترند که عرصه جدیدی فراهم شده که در راستای تولید علم و فناوری به جای خدمت سربازی، پروژه تحقیقاتی انجام دهند که کار این افراد در کمیته ای ارزیابی خواهد شد و با توجه به آن از 9 تا 11 ماه کسر خدمت انجام خواهد شد.

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در خصوص به کارگیری تخصصی سربازان نظام وظیفه با توجه به مهارت ها و تحصیلات دانشگاهی آنها باید به طراحی عرصه ها و کارکردهای جدید برای سربازان، گسترش مشاغل تخصصی و در اختیار قرار دادن این مشاغل برای کارکنان نظام وظیفه پرداخت و همچنین با گسترش سهمیه دستگاه های دولتی، سربازان صنعت و معدن را افزایش دهیم.

ارسال نظرات