متن پیام مشترک نماینده محترم ولی فقیه در استان واستاندار مرکزی
آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و زمانی قمی استاندار مرکزی با صدور پیامی مشترک به مناسبت هفته منابع طبیعی، مردم را به مشارکت به حفظ، حراست، اصلاح و احیای مراتع و عرصه های طبیعی استان دعوت کردند.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۹۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
خبرگزاری بسیج،مرکزی:

مردم فهیم وشهید پرور وآگاه استان مرکزی

چالشهای بزرگ جهانی طی دو دهه اخیر، تغییرات اقلیم، تخریب سرزمین، کمبود آب شیرین، عدم تکافوی تولیدات کشاورزی برای تامین نیاز بشر و انقراض شمار زیادی از موجودات زنده، موضوعاتی هستند که نه تنها کشور ما بلکه اندیمشندان جامعه جهانی را به فکر برون رفت از این مشکلات واداشته است.

نگرانی از وضعیت آینده منابع طبیعی کشور وعواقب دست دارزی نابخردانه ی آدمی در اندوخته های طبیعی، امروز دیگر صرفاًدغدغه ی روشنفکران واندیشمندان حوزه منابع طبیعی نیست بلکه توجه به منابع طبیعی حتی در نشست های متعدد جهانی نیز در سر لوحه فعالیتها قرار دارد.براساس همین واقعیتهای عینی است که رهبر معظم ، آگاه ودلسوز میهن عزیزمان می فرماید((فرهنگ منابع طبیعی بایستی به معارف عمومی تبدیل شود)).

هفته منابع طبیعی (21-15اسفندماه)علاوه براینکه اهمیت حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده (جنگلها، مراتع و..)را به مایاد آوری می کند ما را به مشارکت در اجرای برنامه های حفاظت از این منابع نیز دعوت می کند کمااینکه مشارکت مردم در شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان(( مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم))نمونه برجسته ای است از اینکه چگونه می توان با مشارکت در جهت تحقق شعار اصلی توسعه پایدار برای نسلهای آینده میراثی ماندگار باقی گذارد.

15اسفند ماه که به عنوان روز درختکاری از آن یاد می شود ورهبر معظم انقلاب نیز از پیشگامان این سنت حسنه است یاد آور این نکته نیز هست که کاشت نهال تنها یکی از راههای حفاظت از منابع طبیعی می باشد.

مشارکت وهمفکری مردم در اجرایی نمودن پروژ ههای منابع طبیعی از جمله پیشگیری واطفاء حریق وآتش سوزی در مراتع ، جلوگیری از تخریب وتبدیل مراتع توسط سود جویان وزمین خوران با اطلاع رسانی به یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق تلفن رایگان 1504وهمچنین مشارکت مردم در اصلاح واحیاءمراتع استان با جلب نظر متخصصین ، کارشناسان ومسئولین امر کمک خواهد نمود تا بتوانیم در مقابل بلایای طبیعی از جمله سیل، خشکسالی وریزگردها آسیب نبینیم .

پس در هفته منابع طبیعی وروز درختکاری پیمان ببندیم که در حفاظت از منابع طبیعی این ثروت ارزشمند الهی بکوشیم ودر راه گسترش این منابع تلاش نمائیم. باشد نسلهای آینده از ما به عنوان امانتداران خوبی یاد نمایند.

ارسال نظرات