معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد از ثبت ۱۷۲ واحد آموزشی در یزد بنام شهدا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۶۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سرداری اظهار داشت: معاونت پرورشی آموزش و پرورش در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس، برنامه های متعددی به ویژه در مناسبت‌ها ویژه برای آشنایی بیشتر دانش آ موزان با شهدا اجرا می کند.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه به نام روز شهدا نامگذاری شده است، افزود: آموزش و پرورش برای معرفی شهدای استان و برقراری ارتباط معنوی میان دانش آموزان و شهدا برنامه های مختلفی را اجرا می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: «هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو»، عنوان مسابقه ای است که از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند بین دانش آموزان استان یزد اجرا می شود و در قالب این طرح، دانش آموزان دلنوشته های خود را برای شهدا در برگه های طراحی شده در قالب چند سطر آماده می کنند.

وی افزود: تاکنون مطالب بسیاری جمع آوری شده و نوشته های بسیار اثرگذاری از سوی دانش آموزان در میان این مطالب به چشم می خورد که زیباترین آنها جوایزی دریافت خواهند کرد.

سرداری عنوان کرد: طرح شهید پژوهی نیز در مدارس استان یزد اجرا می شود که در قالب این طرح، دانش آموزان مدارسی که نام شهید بر روی مدرسه آنها گذاشته شده است، در مورد زندگی، شهادت، فعالیت‌ها، افتخارات، وصایا و ... آن شهید تحقیق و پژوهش می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۲ واحد آموزشی در استان یزد به نام شهید نامگذاری شده است.

مهر/

ارسال نظرات