خبرهای داغ:
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ گفت: به مناسبت هفته درختکاری و آبخیزداری یک هزار اصله نهال در روستای سردار آباد کبودراهنگ کاشته شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۴۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

شاهرخ شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در کبودراهنگ اظهار داشت: در چهارمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری یک هزار اصله نهال با حضور مسئولین و جمعی از مردم در روستای سردار آباد کبودراهنگ کاشته شد .

وی ادامه داد: در این هفته برای استقبال از فصل بهار بیش از 7 هزار اصله نهال در کبودراهنگ و بخش‌های شیرین سو و گل تپه کاشته و تعدادی نیز در بین متقاضیان توزیع شده است .

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ افزود: هر هکتار جنگل در طول سال 2.5 تن اکسیژن تولید ، 8 تن دی اکسید کربن را تثبیت و 68 تن گرد و غبار را رسوب می دهد که امر حفظ ونگهداری از این نعمت الهی را دو چندان می کند .

وی ابراز داشت: فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی که ضریب نفوذ پذیری باران و آب های سطحی را کاهش می دهد از عوامل به وجود آمدن سیل در مناطق خشک و بیابانی است که باید با حفظ و نگهداری پوشش های گیاهی موجود مانع از بروز حوادث طبیعی و خسارت های جبران ناپذیر شویم .

شجاعی با بیان اینکه پوشش گیاهی سه تا پنج برابر نفوذ آب را در سطح زمین افزایش می دهد، گفت: با اجرای درختکاری در نقاط اصلی آبراه‌ها و سیلاب‌ها و نیز اجرای دقیق پروژه های آبخیزداری گام های موثری در نگهداری و نفوذ پذیری آب به سطح زمین می توان برداشت .

انتهای پیام/

ارسال نظرات