وزیر اطلاعات:

هدایت انسان‌ها در جهت خیر امری واجب است

حجت الاسلام علوی گفت: خداوند در قرآن هدایت انسان ها در جهت خیر را امری واجب مطرح می کند. به فرموده پیامبر، بهترین انسان ها کسانی هستند که مردم را به راه خدا دعوت می کنند و خدا را محبوب بندگانش می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۳۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران، حجت الاسلام ارباب سلیمانی دبیرکل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم حضور داشتند.

ضرغامی در ابتدا به حاضران خوش آمد گفت و در غیاب علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام او را به این همایش خواند.

در پیام جنتی آمده است: مسجد پناهگاه بندگی است. خانه آرامش و باغ نیایش است. حضرت علی(ع) بودن در مسجد را به بهشت ترجیح میداد چراکه در مسجد خوشنودی پروردگار حاصل می شود. مسجد مامن عاشقان دلسوخته است. مسجد جاری ترین یادگار پیامبر است که به تعبیر ایشان مومن در مسجد مانند ماهی در آب است. کانون های فرهنگی هنری در طول 23 سال گذشته به برکت همجواری با مسجد چنان تنومند شده اند که بیش از 21هزار پایگاه را در دل خود جا داده اند.

حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات سخنران این مراسم بود که گفت: به شما خسته نباشید میگویم چون بخش اعظمی از آرمان های انقلاب اسلامی، فرهنگی است و شما مجاهدان این عرصه هستید که الحمدلله به خوبی درخشیدید.

وی افزود: خواستم بگویم از میان سربازان گمنام امام زمان خدمت سربازان گمنام فرهنگ شرفیاب شدم اما دیدم مرزی میان این دو سربازی نیست.

علوی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد کار عمیقی کرده است. بدون شلوغ کاری، ادعا و مطالبه گری کارتان را با عشق انجام دادید.

وزیر اطلاعات گفت: کار شما به مسجد آن هدایت اسلامی را می دهد چون اسلام فراگیر است. هم به سلامت جسم انسان ها و هم به رشد روح انسان ها می پردازد. با دو بال کانون های فرهنگی و بسیج این روح متعالی در مسجد دمیده شده است.

علوی تاکید کرد: کار فرهنگی در جهت هدایت انسان ها بسیارمهم است. بااقتصاد شکوفا و امنیت پایدار، عبودیت بالنده می شود. وظیفه مسئولان نظام است که هم چرخ اقتصاد را بچرخانند و هم مسئولان امنیتی، امنیت را تامین کنند تا عبودیت رنگ لازم را به خود بگیرد.

وی افزود: کار هدایت در فرهنگ اسلامی جایگاه ارزشمندی دارد. خداوند در قرآن هدایت انسان ها در جهت خیر را امری واجب مطرح می کند. به فرموده پیامبر، بهترین انسان ها کسانی هستند که مردم را به راه خدا دعوت می کنند و خدا را محبوب بندگانش می کنند.

علوی تاکید کرد: امروز مرزبانی از عقیده و اعتقادات انسان ها واجب عینی همه ما است. خطرات زیادی فکر و اندیشه انسان ها را تهدید می کند. اکسیر اخلاق افراد مرده را زنده می کند.

ارسال نظرات