خبرهای داغ:
"كانون هاي مساجد مورد توجه مسئولان قرار گيرد"
خبرگزاري بسيج:‌حجت الاسلام حبيب الله ارزاني پيرامون شرايط فعلي مراكز فرهنگي اصفهان اظهار داشت: بخشی از بحث افزایش اعتبارات مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود که این موضوع باید به صورت کلان پیگیری شده و مورد نظر مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۲۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، حجت الاسلام حبيب الله ارزاني پيرامون شرايط فعلي مراكز فرهنگي اصفهان اظهار داشت: بخشی از بحث افزایش اعتبارات مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود که این موضوع باید به صورت کلان پیگیری شده و مورد نظر مسئولان قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: به صورت طبیعی وقتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور به صورت کلان افزایش بودجه و توسعه داشته باشند، ما نیز در استان اصفهان افزایش بودجه خواهیم داشت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: بخش استانی آن نیز به مسئولان اصفهان باز می‌گردد و با توجه به اینکه امسال استاندار اصفهان نگاه ویژه به مساجد داشته و تلاش بسیاری برای کمک به این حوزه صورت داده، در این زمینه خوشبین هستیم.
 
وی افزود: با این حال، متأسفانه بودجه‌های اندکی در اختیار مسئولان بوده و امکان اینکه کمک‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد، وجود نداشته اما بر اساس مصوبه، قرار بود به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نزدیک به یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کند؛ البته این رقم برای تعداد قابل توجهی کانون‌ فرهنگی هنری مساجد استان بسیار اندک است و باید بین 1700 کانون تقسیم می‌شد.
 
حجت‌الاسلام ارزانی باصريح كرد: قرار است که برای سال آینده افزایش بودجه داشته باشیم و اگر کمک شود، وضعیت بهتر خواهد شد،  با این حال، مساجد باید مردم‌محوری خود را حفظ کنند زیرا این موضوع یک اصل آن به شمار می‌رود؛ با توجه به این موضوع، ارتباط کانون‌ها باید با برخی بخش‌های خصوصی که علایق فرهنگی دارند، بیش از گذشته حفظ شود.
 
وی ادامه داد: امروزه خیران بسیاری هستند که به دنبال فعالیت‌های فرهنگی بوده و در صورتی که کارهای فاخر در کانون‌های مساجد تولید شود، از آن حمایت می‌کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ارتباط بین کانون‌های مساجد با خیران باید بیش از گذشته افزایش یابد و سرودها، نمایش‌ها و تواشیح‌های فاخر باید مورد حمایت واقع شده و بودجه‌های مناسب دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: به نظر من حداقل 10 درصد از کانون‌های مساجد استان اصفهان یعنی حدود 170 کانون ظرفیت آن را دارند که در حوزه ارتباط با بخش خصوصی و خیران تلاش‌های بسیاری صورت داده و حمایت شوند.
 
حجت‌الاسلام ارزانی اضافه کرد: همچنین یکی از سیاست‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سال آینده، در کنار موضوعات کمی، توجه جدی به مسئله تخصصی کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده و این مسئله به صورت جدی مد نظر قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها