خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم جزئیات مراسم تشییع پنج شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) و مشخصات شهدا را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۰۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی با اشاره به اینکه قم و 16 استان دیگر کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) میزبان 111 شهید گمنام هستند، ابراز کرد: حداقل 35 مرکز در استان قم از ماه‌ها قبل درخواست‌های مکرری برای خاکسپاری شهدای گمنام ارائه کرده‌اند که به لحاظ برخورداری از شرایط و با توجه به بازدیدها، برنامه‌ریزی‌ها و جانمایی‌هایی که انجام شده، صدا و سیمای استان قم، لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و شهر کهک برای میزبانی شهدای گمنام قطعیت یافته است.

وی به برگزاری جلسات منظم و متوالی استانی و داخلی در مورد هماهنگی مراسم شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراسم تشییع به طور متمرکز، راس ساعت 9 صبح روز یکشنبه 23 اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، با انجام آیین باشکوه وداع، تجلیل، طواف و قرائت نماز توسط آیت‌الله نوری همدانی، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: پس از اقامه نماز و عزاداری، مراسم تشییع پنج شهید گمنام دفاع مقدس از حرم مطهر آغاز شده و از مسیر خیابان‌های ارم، شهدا و بلوار امین تا صدا و سیمای مرکز قم ادامه می‌یابد. سپس پیکرهای مطهر دو شهید به شهر کهک و یک شهید نیز به محل لشکر عملیاتی واقع در کیلومتر 15 جاده قدیم قم کاشان منتقل می‌شود.

حسینی با تشریح مشخصات اعلام شده از سوی مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی خاطرنشان کرد: دو شهید گمنام متعلق به صدا و سیمای قم، 22 و 30 ساله مربوط به تک دشمن در منطقه فاو و عملیات محرم سال 61 در منطقه شرهانی و شهدای گمنام شهر کهک 19 و 20 ساله مربوط به عملیات محرم در زبیدات و عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال 62 هستند. همچنین شهید بزرگوار لشکر عملیاتی نیز رزمنده جوان 23 ساله است که پیکر مطهر وی در منطقه عملیاتی خیبر در جزیره مجنون تفحص شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تمهید مقدمات استقبال باشکوه از دو شهید گمنام در شهر کهک افزود: با هماهنگی صورت گرفته از سوی ستاد استقبال در شهر کهک، شهدای بزرگوار تا محل آستان مقدس امامزاده کهک تشییع و در تپه نورالشهدا و بوستان فرهنگی زیارتی شهدای گمنام خاکسپاری خواهند شد.

حسینی با تشکر از تمام دستگاه‌ها، نهادها و مراکزی که از یک ماه قبل در حال انجام مقدمات برگزاری آیین تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) هستند، بیان کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) مظلومانه از حریم ولایت دفاع کرده و در این راه به شهادت رسیدند، شهدای بزرگوار نیز به تاسی از آن حضرت، جان خود را مظلومانه و غریبانه در راه حفظ اسلام و دفاع از ولایت تقدیم کردند و شایسته است مسئولان، مردم شهیدپرور و ولایتمدار و هیئات مذهبی استان و ... با حضور پرشور خود در مراسم تشییع، از مقام رفیع این لاله‌های فاطمی به خوبی تجلیل و قدرشناسی کنند.

طبق اعلام قبلی قرار بود دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز در شهر جعفریه خاکسپاری شوند اما با توجه به لزوم هماهنگی‌های بیشتر، این امر به مراحل بعدی موکول شد.  با احتساب آمار شهدای بزرگوار اخیر، تعداد کل شهدای گمنام استان به 54 شهید در 24 زیارتگاه می‌رسد.
ارسال نظرات