"شهدای مدافع حرم از عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند"

شهدای دانش‌آموز در مدرسه عشق ثبت نام کردند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: آزادی، استقلال و امنیت امروز کشور آسان به دست نیامده 36 هزار دانش‌آموز به خون خود غلتیدند، شهدایی که در مدرسه عشق ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۶۴۸۱۴۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در پیش کنگره شهدای دانش‌اموز استان مرکزی که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: از مجموع 230 هزار شهید انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش‌آموز هستند و این تعداد شهدای دانش‌آموز و قشر فرهنگی نقش کلیدی این قشر در پیروزی انقلاب اسلامی، سازندگی و دفاع از کشور داشته‌اند.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) در سال 42 گفت: حضرت امام خمینی(ره) در سال 42 در پاسخ به ماموران رژیم ستم شاهی سربازان خود را کودکان شیرخواری که در گهواره‌ها هستند معرفی می‌کند و زمانی این سخن ایشان مصداق پیدا می‌کند که در دوران انقلاب جوانان مشتاق‌تر از هر قشر دیگری به دنبال آشنایی با اندیشه‌های حضرت امام راحل بودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با فعالیت علیه رژیم ستمشاهی و بعد از انقلاب با حضور گسترده در دوران جنگ تحمیلی، عرصه سازندگی و پیشرفت علمی همواره پیشقدم بوده‌اند.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به نقش جوانان در بحث سازندگی گفت: جوانان در اردوهای سازندگی مشارکت خوبی از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و زمانی که جنگ بر کشور تحمیل شد شاهد حضور پرشور و موثر جوانان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم.

وی افزود: پس از دوران دفاع مقدس جوانان در صحنه‌های مختلف حضوری جدی دارند در دوران سازندگی، با درس خواندن و رشد علمی نقش‌آفرینی می‌کنند، در بسیج سازندگی حضور جوانان بسیار پر رنگ است و در حقیقت جوانان سرمنشا خیر هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اگر جوانان این مرزو بوم خود را باور داشته باشند که می‌تواند نقش موثر ایفا کند می‌تواند در مسیر پیشرفت کشور کمک کند، جوانان و نوجوانان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس علاوه بر مقاومت و دفاع از کشور اسلامی با کمترین امکان و تجهیزات به عنوان نیروی بسیجی در جبهه‌ها حاضر شدند.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به وظیفه جوانان امروز کشور گفت: جوانان امروز باید در سنگر مدرسه نیز با فراگیری علم و تحصیل پیشبرد اهداف والای نظام را سرلوحه قرار دهند، توقع از جوانان این است که انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود رساند.

وی افزود: اکنون که به برکت انقلاب اسلامی آرامش، آسایش و استقلال بر کشور حاکم است جوانان و نوجوانان باید با سعی وافر و تحصیل علوم مختلف برای پیشرفت و توسعه کشور با جدیت بکوشند و در مسیری که مقام‌معظم رهبری برایمان ترسیم کرده‌اند جوانان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) بسیج را مدرسه عشق و جبهه‌ها را دانشگاه خواندند، بسیاری از نخبگان علمی در دوران دفاع مقدسس رشد و نمو پیدا کردند چراکه در مناطق جنگی رزمندگان به معنای واقعی زندگی می‌کردند.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: یک بخش این زندگی تحصیل بود آن هم با کمترین امکانات و در شرایط سخت جنگی، در جبهه‌های نبرد تعلیم تربیت با هم اتفاق می‌افتد و امروز باید به این مسائل در مدارس ما توجه ویژه شود، جبهه‌ دانشگاه بود.

وی افزود: فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت باید سرلوحه کار جوانان کشور باشد زیرا این روحیه کشور را در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، از آسیب‌ها و توطئه‌های مختلف مصون نگه داشته چراکه امروزه جنگ نرم دشمن وسعت بیشتری یافته است.

شهدای مدافع حرم از عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در جنگ نرم تفکرات مورد هجوم قرار گرفته اگر کسی بتواند در جنگ نرم به خوبی مقابله کند و فردی در طراز انقلاب اسلامی شود به مراتب از جوان دوران دفاع مقدس کیفی‌تر خواهد بود و تصدیق سخنان مقام‌معظم رهبری که فرمودند "جوانان امروز کمتر از جوانان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیستند".

سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به حضور جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: بچه‌های دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس در مدرسه عشق ثبت نام کردند، آزادی، استقلال و امنیت امروز کشور آسان به دست نیامده 36 هزار دانش‌آموز به خون خود غلتیدند و تعداد زیادی جانباز که سال‌ها صبر پیشه کرده‌اند جانفشانی کرده‌اند.

وی افزود: شهدا خو ب به وظیفه‌شان عمل کردندو صدق عملشان را با شهادتشان اثبات کردند، شهدا امانت سنگینی بر دوش ما گذاشتند و ما نیز باید عزم را جزم کرده تا در قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم برای دفاع از عمق استراتژیک کشور ایثار کردند چراکه عمق استراتژیک ما در سوریه، لبنان، یمن و فلسطین است اگر مدافعان حرم در مقابل دشمنان در جبهه‌های این کشورها نمی‌جنگیدند امروز به جای مبارزه در مرزها بایستی در مراکز استان‌ها با گروهک‌های تکفیری مقابله می کردیم.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: امنیت امروز نیز هزینه برایش پرداخت می‌شود شهدا امنیت را با نثار خون خود برایمان به ارمغان آورده‌اند و نسل‌های بعد انقلاب اسلامی باید در سنگر علم و دانش به پیشرفت کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات