رویترز اعلام کرد: با تقویت قیمت نفت و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی از سوی آمریکا ارزش سهام بازارهای بورس آسیا این هفته به بیشترین میزان 5 ماه گذشته می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۴۷۹۲۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود که بازارهای سهام بورس آسیا این هفته به شدت افزایش داشته و به بیشترین ارزش  5 ماه گذشته برسد .

بر اساس این گزارش شاخص MSCI افزایش 0.6 درصدی دارد که بیشترین میزان طی 2 ماه گذشته است، همچنین شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.3 درصدی بسته شد که رشد هفتگی 5.1 درصدی را داشت.

شاخص شانگهای 0.2 درصد رشد داشت که افزایش 3.5 درصدی هفته جاری را رقم زد، همچنین شاخص CSI300 یک درصد رشد را تجربه کرد

بر اساس این گزارش سرمایه‌گذاران جهانی با انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و همچنین برگشت قیمت نفت که امروز از 40 دلار گذشته است، سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای ریسکی ترغیب کرده است.

قیمت نفت از 30 دلار چند روز گذشته امروز به بشکه‌ای 40 دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود به 50 دلار هم برسد. توافق برخی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک مبنی بر فریز نفتی دلیل افزایش قیمت نفت است.

این کشورها توافق کردند تا قیمت نفت را در سطح ماه ژانویه نگه دارند و دو کشور عمده تولید کننده نفت یعنی روسیه و عربستان هم در این توافق شرکت دارند، روز گذشته هم آذربایجان به طرح فریز نفتی پیوست.

چند روز پیش وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود بیش از 15 کشور با طرح فریز نفتی موافقند.

ارسال نظرات