مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد
مدیرعامل صندوق ضمانت‌ تعاون با اشاره به اینکه ضمانت‌نامه‌ای را برای شبکه تعاونی‌های روستایی کشاورزی صادر کردیم گفت: با این تفاهم نامه و صدور ضمانت نامه علاوه بر اینکه مشکلات مالی این شرکت تعاونی تأمین شد، تأمین میوه شب عید از دست سودجویان خارج شد.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۸۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی حسین نژاد  با اشاره به فعالیت های صندوق گفت: با اشاره به اینکه ضمانت نامه برای شرکت های تعاونی روستایی که بخش عظیمی از تعاونی‌های کشور است را صادر کردیم گفت:با صدور ضمانت نامه از سوی صندوق ضمانت تعاون مرکبات شب عید تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه بین صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، بانک توسعه تعاون و سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد افزود:کمک به توسعه بخش تعاون از طریق توانمندسازی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های قانونی موجود طرفین تفاهم نامه، تسهیل و هدایت منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات و خدمات بانکی به شبکه تعاونی‌های روستایی و کشوری که از طریق بانک و صندوق، منظور از شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کلیه شرکت‌ها و اتحادیه‌های روستایی،کشاورزی، تولید روستایی زنان، شرکت‌های سهامی زراعی و اتحادیه های ملی است.

وی ادامه داد: در وظایف این صندوق آمده است، صندوق در ضمانتنامه‌های اعتباری پس از بررسی حداکثر به میزان 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی متقاضی را تضمین می‌کند. بررسی و صدور انواع ضمانتنامه  شرکت در مناقصه،مزایده،حسن انجام کار، استرداد پیش پرداخت، استرداد  کسور وجه الصمان، گمرکی، تضمین معاملات تا صد در صد بدهی و غیره متقاضیان معرفی شده، بررسی و صدور انواع ضمانتنامه برای هر متقاضی حداکثر به مبلغ 70 میلیارد ریال، حداکثر زمان بررسی پرونده های کامل شده متقاضیان معرفی شده 10 روز کاری می‌باشد، در صورت انجام به موقع تعهدات از سوی متقاضی اعمال تخفیف در کارمزد ضمانتنامه برای ضمانتنامه های اعتباری حداکثر به میزان سی درصد و در صورت تغییر شرایط فوق الذکر برابر مقررات جدید اقدام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در بیان وظایف و تعهدات صندوق در این تفاهم نامه گفت: اولویت در صدور انواع ضمانت‌نامه‌ها برای شبکه تعاونی‌های روستایی کشاورزی است.

حسین نژاد با بیان اینکه مدت زمان تفاهم نامه 3سال است گفت:تلاش در جهت اطلاع رسانی و معرفی خدمات صندوق و بانک به شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، همکاری فنی و کارشناسی با صندوق در اعتبار سنجی مشتریان معرفی شده به صندوق، همکاری با صندوق در بررسی و ارزیابی طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های علمی- کارشناسی سازمان و ارائه خدمات مورد نیاز صندوق،همکاری در طرح‌های مدل‌های کارآمد در حوزه تأمین مالی و اقتصادی کشاورزی، سرمایه گذاری‌های ریسک از جمله وظایف و تعهدات سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاونی روستایی به نمایندگی از اتحادیه تعاونی روستایی استان مازندران با امضای تفاهم نامه و صدور ضمانت نامه صندوق ضمانت تعاون خرید تضمینی کالای اساسی را از کشاورزان انجام می‌دهد و آنها را به اتحادیه و شرکت های تعاونی روستایی واگذار می‌کند. با این ضمانت نامه صندوق تمام مرکبات شب عید اعم از میوه و پرتغال عید تأمین شده است. با این تفاهم نامه و صدور ضمانت نامه علاوه بر اینکه مشکلات مالی این شرکت تعاونی تأمین شد، تأمین میوه شب عید از دست سودجویان خارج شد.

ارسال نظرات