مسئول بسیج اصناف کشور گفت: صنف املاک یکی ز مهمترین صنف ها می باشد که بحث فقهی بسیار پیچیده و گسترده ای دارد. بعضا سوال ها و جواب هایی می آید که احساس می شو ضد و نقیض هستند.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۸۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف کشور،نشست تخصصی فقه و اخلاق ویژه صنف املاک اسفندماه 94 در سالن همایش مجتمع نیایش با حضور روسای اتحادیه املاک سراسر کشور برگزار گردید.
در این نشست غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، حجت الاسلام ناسخی مسئول تعلیم و تربیت این سازمان و حجت الاسلام حسن خلیلی استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت الله جوادی آملی حضور داشتند.
در این نشست حجت الاسلام ناسخی مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج اصناف کشور گفت: بسیج اصناف کشور در راستای تحقق بازار اسلامی تلاش میکند.و از ظرفیت های خوبی که در بازار است برای هرچه اسلامی تر کردن بازار استفاده می کند.
ناسخی گفت:از سال گذشته بحث آموزش فقه و بازار راه اندازی شد و اردیبهشت امسال به صورت قانونی با توافقی که با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران صورت گرفت بحث آموزش در بازار به صورت گسترده در سراسر کشور شروع شد.
وی همچنین گفت: هر فرد بازاری که بخواهد پروانه کسب جدید و یا آن را تمدید بکند برای آشنایی اجمالی با مباحث فقهی بازار در دوره کوتاه مدت 6 ساعته ای شرکت می کند.
در ادامه نشست حجت الاسلام حاج شیخ حسن خلیلی استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت الله جوادی آملی که برای پاسخ به سوالات حضور پیدا کرده بودند به ایراد سخنانی پرداختند.
ایشان به آیه های شریفه 36 الی 38 سوره نور که مرتبط با بحث نشست بوداشاره کرده و گفتند: چیزی که امروز به درد ما می خورد و جامعه مادی و معنوی ما به آن نیاز دارد، در آیه های شریفه قرآن کریم می باشد که باید برای الهام و درس گرفتن به آنها رجوع کرد.
وی همچنین گفت: آنچه را که بهترین دستورات را می دهد آیاتی است که در قرآن وجود دارد و بعد از آن روایاتی که از پیغمبران و اولیاء الهی ارزانی ما شده و باید با تبعیت از آن به جایگاه معنوی و انسانی خود برسیم.
در این نشست حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور بعد از خیر مقدم به میهمانان گفت: این نشست اولین برنامه در سطح کشور است که در خدمت روسای اتحادیه های املاک سراسر کشور هستیم. دوستان املاک همیشه پرشور هستند و در این صنف به دلیل فراوانی زیادی که وجود دارد ظرفیت بسیار بالای می باشد.
وی همچنین گفت: قطعا تمامی سوال ها در این جلسه جواب داده نخواهد شد و این یک نمونه است که ما به عنوان فقه اختصاصی و تخصصی انجام می دهیم.
مسئول بسیج اصناف کشور گفت: صنف املاک یکی از مهمترین صنف ها می باشد که بحث فقهی بسیار پیچیده و گسترده ای دارد. بعضا سوال ها و جواب هایی می آید که احساس می شو ضد و نقیض هستند.
وی همچنین ادامه داد:بخش مهم دیگری هم به عنوان اخلاق داریم و توقع ما این است که دوستان مشاور املاک به این بخش توجه بیشتری نمایند.
همچنین حسن پور در پایان گفت:ما یک قاعده های هم داریم به عنوان اعانت بعضی وقت ها کارهایی انجام می شود که کمک به گناه است. مثلا در بعضی از شهرهای شمالی و جنوبی کشور که توریست پذیر هستند طرف می داند که اگر خانه یا ویلایی را اجاره بدهد زمینه گناه را ایجاد کرده و در آنجا گناه انجام خواهد شد، ایا جایز است این کار را انجام دهد؟
ارسال نظرات