رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

سطح ارائه خدمات مهندسی در تهران مطلوب نیست/دخالت بدون صلاحیت‌ها در خدمات مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این‌که سطح ارائه خدمات مهندسی در حد قابل بوده و تهران مطلوب نیست، گفت: افزاد بدون صلاحیت در ارائه خدمات مهندسی استان تهران دخالت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۲۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

  به گزارش خبرگزاری بسیج ،حبیب‌الله بیطرف در نشست خبری با اشاره به این‌که سازمان نظام مهندسی یک سازمان مردمی و غیرانتفاعی است،  اظهار کرد: اعضای این سازمان از تشکل‌های 7 رشته ساختمانی از طریق انتخابات تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: تنظیم امور مهندسان استان در رشته‌های مختلف مانند صدور کارت عضویت و پروانه صلاحیت، ارتقای دانش فنی مهندسان، رشد و اعتلاس مهندسان، نظارت بر عملکرد مهندسان، ترویج اصول صحیح مهندسی و معماری و... از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی با یادآوری این‌که هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی مهرماه امسال برگزار شد، تصریح کرد: تعداد هیئت مدیره هر استان به تعداد اعضا دارد در تهران حدود 103 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی استان هستند و با 25 نفر هیئت مدیره بیشترین اعضای هیئت مدیره ها را داریم.

وی ترکیب هیئت مدیره خوب و منسجم است که نقطه قوتی برای پیشبرد اهداف به شمار می‌آید، بیان کرد: اولین کار مدیریت سازمان تدوین راهبردهای اصلی مدیریت بود، با توجه به تجربه‌های گذشته چهار اصل مهم قانون‌گرایی، اخلاق‌مداری، برنامه محوری و شایسته سالاری مبنای مدیریتی دوره هفتم نظام مهندسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه با اشاره به این‌که کار دوم پیاده سازی ساختار سازمانی جدید سازمان بوده است، یادآور شد: هیئت مدیره جدید اولین کار را با پیاده سازی این ساختار شروع کرد که مهم‌ترین تغییرات در آن ایجاد معاونت امور دفاتر نمایندگی و معاونت توسعه سرمایه مهندسی در سازمان نظام مهندسی پیش بینی شد.

بیطرف اظهار کرد: اقدام مهم دیگر ساختاری تفکیک دو بخش راهبردی و عملیاتی در سازان نظام مهندسی استان تهران بوده است. در ساختار جدید این بخش‌ها را به‌عنوان بخش‌های راهبردی سازمان در نظر گرفته شده که کار آن تدوین و نظارت بر ضوابط و مقررات است.

وی با اشاره به سطح عملیاتی در سازمان نظام مهندسی افزود: تعیین اعظای کمیسیون‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به خدمات سازمان نظام مهندسی گفت: بر اساس کار آسیب شناسی انجام شده، شرایط در سطح تهران مطلوب نیست و طبق قانون خدمات مهندسی باید توسط دارای صلاحیت انجام شود ولی در برخی از بخش ها مداخلاتی توسط افرادی که دارای صلاحیت نیستند، صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات