"پیش کنگره شهدای دانش‌آموز همزمان با سراسر کشور در اراک برگزار می‌شود"
مسئول بسیج دانش‌‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری پیش کنگره شهدای دانش‌آموز همزمان با سراسر کشور در اراک خبر داد و گفت: این مراسم پیش‌ کنگره‌ای برای کنگره ملی شهدای دانش‌آموز است که در سال 95 در تهران برگزار می‌شود و در کارنامه استان مرکزی در دفاع از انقلاب اسلامی 950 شهید دانش‌آموز ثبت شده است.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۲۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای دانش‌آموز اظهار داشت: کنگره ملی شهدای دانش‌آموز بهمن‌ماه سال آینده در کشور برگزار خواهد شد که به این منظور پیش کنگره‌ای در تاریخ 18 اسفند در سراسر کشور و به صورت نمادین در اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال پیش کنگره با محوریت مدارسی که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، برگزار خواهد شد که در اراک مدرسه امام علی(ع) بیشترین شهید را در مسیر انقلاب اسلامی تقدیم کرده که در این راستا مراسم در کانون امام علی(ع) برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: نسل جوان و دانش‌آموزان ما باید با رفتار و کردار شهدای دانش‌آموز آشنا شوند تا بتوانند در آینده از آرمان‌های این شهدا حمایت و حفاظت کنند، دانش‌آموزان در این مراسم حضور می‌یابند تا بدانند در مدرسه‌ای که درس می‌خوانند چه دانش‌آموزانی قبلاً حضور داشتند و در راه اسلام و انقلاب شهید شده‌اند.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به تعداد شهدای دانش‌آموز استان مرکزی گفت: استان مرکزی 950 شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و با توجه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده در تلاش هستیم تا شهدا را برای نسل فعلی الگوسازی کنیم.

وی افزود: برگزاری پیش کنگره شهدای دانش آموز از مصوبات شورای هماهنگی بسیج دانش‌آموزی کشور است، معتقدیم اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان را تربیت کنیم باید به آنها کمک به هم نوع، تحمل و صبر را آموزش دهیم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

مسئول بسیج دانش‌‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دانش‌آموزان شهید، برای دفاع از حریم اسلام و حفظ نظام مقدس اسلامی به جبهه رفتند و وظیفه ما حفظ حریم شهدا و ترویج اندیشه‌های آنان است که به این منظور در ایام مختلف سال سرکشی از خانواده شهدای دانش‌آموز استان را خواهیم داشت.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه زنده نگه داشتن یاد شهدای دانش‌اموز گفت: بنا داریم پژوهش سنجی را درباره آثار شهدای دانش‌آموز داشته باشیم همچنین در سال 92 یادواره شهید "احمدرضا عباسی" از شهدای استان مرکزی و شهید شاخص دانش‌آموزی کشور را برگزار کردیم تا گامی در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات