رئیس هیات مدیره انجمن انرژی بادی ایران گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان سرزمین بادها از نظر این انرژی ارزشمند رتبه نخست جهان را دارد
کد خبر: ۸۶۴۷۷۸۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :سید هاشم اورعی  در همایش توسعه انرژی های باد سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته منطقه سیستان به ویژه میل نادر از نظر سرعت باد، تغییرات جهت باد و یک نواختی منطقه از این نظر در شرایط مطلوبی قرار دارد.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان یک منطقه ایده ال برای اجرای طرح های خورشیدی و بادی در سطح بسیار گسترده با هدف تامین انرژی الکترونیکی کل کشور و صادرات به کشورهای افغانستان و پاکستان است.
وی افزود: سرمایه گذاران این بخش با در نظر گرفتن قیمت انرژی های الکترونیکی می توانند طرح های سود آوری در منطقه سیستان به ویژه میل نادر اجرا کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن انرژی بادی ایران گفت: وزارت نیرو برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بحث انرژی های بادی تمهیدات خاصی را در نظر گرفته که می تواند به رونق این بخش کمک قابل توجه ای کند.
اورعی همچنین به موانع، چالش ها و فرصت های فرا روی سرمایه گذاری در صنعت بادی ایران پرداخت و گفت: موارد قانونی اصلاح نشده از جمله موانع و چالش های فرا روی این مقوله است.
وی خاطر نشان کرد: انجمن انرژی بادی ایران با توجه به ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان، سوق دادن سرمایه گذاران به این استان را در اولویت کاری خود قرار داده است.
همایش توسعه انرژی های باد سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان استانی و انجمن انرژی بادی ایران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صنعت برق امروز در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه های انرژی های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت های بسیار ایده آلی دارد که انرژی بادی در کریدرهای باد، انرژی خورشیدی و تشعشع تابش سولار، انرژی زمین گرمایی در دامنه آتشفشان نیمه خاموش تفتان و کوههای منطقه دلگان و بزمان، انرژی بایومس و بایوگاز در مناطق دامداری سیستان، بمپور و باهوکلات و انرژی امواج و اقیانوس با موج های مناسب دریای بزرگ چابهار به بلندای بیش از 12 متر در فصل مونسون از آن جمله هستند.
این استان با گستره 187 هزار و 502 کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین استان کشور و با برخورداری از انواع انرژی پاک و تجدید شونده می تواند تامین کننده بخش زیادی از انرژی ایران و کشورهای همسایه همچون افغانستان و پاکستان باشد لذا سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز این کشورها به صادرات برق از ایران زمینه توسعه استان و سوددهی فراوان را برای علاقه مندان این عرصه فراهم می کند.

ارسال نظرات