خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به وجود 691 گلزار شهدا در استان همدان گفت: از این میزان 79 گلزار با 219 مزار در استان همدان ساماندهی نشده که به زودی کار آن آغاز و پرونده ساماندهی گلزار شهدا در استان همدان بسته می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۲۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 22 اسفند ماه به نام بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، اظهار داشت: از سال 92 تا کنون برنامه‌های مختلفی در راستای معرفی این روز انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در استان همدان نیز برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت این روز در نظر گرفته شده است، افزود: کاشت درخت به نام شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی مانند فوتسال و مسابقه طناب کشی، برپایی همایش اداری، برگزاری یادواره شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری مراسم روز شهید از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به تشییع پیکر دو شهید در روز جمعه 23 اسفند ماه در همدان اشاره و بیان کرد: یکی از این شهدا شناسایی شده و شهیدی از شهرستان تویسرکان است.

عارف با اشاره به شعار این روز با عنوان «راه شهیدان ادامه دارد» بیان داشت: یکی از اهدافی که بنیاد شهید استان دنبال می کند تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان همدان است.

وی با بیان اینکه در کل کشور 223 هزار و 558 شهید وجود دارد، اضافه کرد: در استان همدان 8 هزار شهید، 17 هزار هزار و 185 نفر جانباز و یک هزار و 39 نفر آزاده وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در خصوص اشتغال فرزندان شهدا وجانبازان در استان همدان گفت: 3 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در استان همدان جویای شغل هستند که اطلاعات خود را در بانک اطلاعاتی بنیاد شهید ثبت کردند.

عارف با اشاره به اینکه 25 درصد از استخدامی های دستگاه ها مربوط به فرزندان شهید و جانبازان است، بیان داشت: در سال جاری 129 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و بنیاد شهید فرزندان شهدا و جانبازان را به خود اشتغالی تشویق می کند و با پرداخت تسهیلات آنها را یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه در همه جوامع برای کسانی که از جان خود برای وطن گذشتند خدمات رفاهی فراهم می شود، بیان داشت: یکی از وظایف بنیاد شهید رسیدگی به امور معیشتی جانبازان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات بنیاد شهید برای جانبازان کمک به تامین مسکن بوده است که در همین راستا بر اساس مصوبه هیئت دولت تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته شده است.

عارف اظهار کرد: چنانچه کسی متقاضی تامین مسکن در روستا باشد مبلغ 40 میلیون تومان وام، متقاضی در مرکز شهر مبلغ 60 میلیون تومان وام، متقاضی در مرکز استان 70 میلیون تومان وام، متقاضی در شهرهای بالای یک میلیون نفر 83 میلیون تومان وام به وی اعطا می شود.

وی با بیان اینکه تا دو سال پیش واجدین شرایط والدین شهدا، جانبازان بالای 25 درصد بودند، گفت: در حال حاضر جانبازان زیر 25 درصد نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و 380 فقره سهمیه پرداخت تسهیلات در استان همدان بوده است، بیان داشت: کسانی که تا سقف 8 میلیون تومان از تسهیلات استفاده کردند و موفق به پرداخت بدهی شدند مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند.

عارف با بیان اینکه افراد تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران از مزایای بیمه مکمل بهره مند هستند، عنوان داشت: بسته‌های حمایتی برای فرزندان شهدا نیز در نظر گرفته شده و آنها می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

وی در مورد ساماندهی گلزار شهدا نیز بیان کرد: 19 هزار و 162 گلزار شهدا در کشور وجود دارد که در استان همدان 691 گلزار داریم و استان همدان یکی از استان های پیشرو در ساماندهی گلزار شهدا است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در این مورد اضافه کرد: 79 گلزار با 219 مزار در استان همدان ساماندهی نشده است که با پرداخت یک میلیارد تومان اعتبار استانی که تعهد شده به زودی کار آن شروع و پرونده ساماندهی گلزار شهدا در استان همدان بسته می شود.

عارف در خصوص مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار همدان نیز گفت: این مجتمع در سه فاز ساخته شده است که دو فاز آن شامل سالن ورزشی و فاز توانبخشی راه اندازی شده و فاز سوم که شامل سالن همایش، رستوران و سوئیت بوده هنوز باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات