علی اشرف خانلری
با حضور قائم مقام شهردار تهران:
خبرگزاری بسیج: مراسم تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید منطقه 20 با حضور قائم مقام شهردار تهران برگزار شد و سید احمد صفوی سکان مدیریت شهری این منطقه جنوبی را برعهده گرفت.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۱۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران به خدمات ارزشمند منصور کتانباف شهردار سابق این منطقه اشاره کرد و گفت: مردم شهرری، مردمی مومن، متدین و بسیار ارزشمند هستند و هر چه خدمت به این مردم شود کم است.

شریفی با تقدیر از خدمات شهردار سابق منطقه 20 که با وجود یک دوره کسالت، در روند خدمت رسانی خللی ایجاد نشد، افزود: عملکرد خوب مدیران اجرایی و کارشناسان این منطقه نیز در تحقق این مهم اثرگذار بوده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی خدمت رسانی به مردم را فلسفه وجودی شهرداری برشمرد و با تاکید بر ارتباط مستقیم و حضور میدانی گفت: بحث خدمت به مردم در روایات دینی هم آمده است و مهم تر از آن این است که قبل از آنکه خواسته ای عنوان شود برای رفع آن قدم برداریم.

شریفی با اشاره به اینکه باید کارها را برای شهروندان سهل و آسان کنیم ادامه داد: بهتر است با نگاه شغل و حقوق کار نکنیم و انجام وظیفه را در جهت جلب رضایت مردم و پروردگار انجام دهیم چرا که کار برای مردم آرامش را به ارمغان می آورد و کسب آرامش از مهمترین موضوعات است.

وی با بیان اینکه بحث خدمت رسانی را همه باید مد نظر داشته باشند چه شهردار و چه پرسنل، ادامه داد: خدمت کردن در نظام مقدس اسلامی به بهترین مردم کره زمین، بهترین دین، بهترین رهبر، توفیق بزرگی است و بهترین لذت ها را به همراه دارد.

شریفی در ادامه موضوع حمل و نقل عمومی را از دیگر موارد اهم و مورد تاکید برشمرد و گفت: یکی از مشکلات اولویت دار مردم منطقه 20 حمل و نقل و ترافیک است و بحث هایی همچون پل روگذر تقی آباد، اقدامات عمرانی و اصلاح هندسی ها، موارد مربوط به خط سفید، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و توسعه خط 6 مترو باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و با وضعیت مطلوب فاصله داریم، افزود: فاصله منطقه 20 با مرکزیت شهر و کاری که مردم با مرکز شهر دارد به ما دیکته می کند که به موضوع حمل و نقل اهمیت دهیم چرا که مردم نیازمند توسعه خط 6 مترو و تقویت اتوبوسرانی هستند.

قائم مقام شهردار تهران به موضوعات اجتماعی و فرهنگی با اولویت مسائل دینی نیز اشاره کرد و گفت: تمامی مراسم ها، مناسبت ها و برنامه های اجتماع محور باید هدفمند اجرا شده و خروجی های آن بررسی شود اگر خروجی نداشت، روش اجرای برنامه را باید تغییر داد.

شریفی با تاکید بر اینکه برنامه ها در راستای دستورالعمل های ابلاغی و در جهت سبک زندگی اسلامی ایرانی برنامه ریزی شود، افزود:  رعایت حقوق همسایه، فرهنگ آپارتمان نشینی، امر به معروف و ده ها موضوع دیگر از مهمترین موضوعات سبک زندگی است که آموزش آنها با زبان هنر، طنز و هر روشی که مردم می پسندند و اثرگذاری بیشتری دارد بایستی در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

قائم مقام شهردار تهران در پایان یادآور شد: اگر بخواهیم در امور موفقیت حداکثری کسب کنیم باید در برقراری همدلی در بین پرسنل و مجموعه مدیریت شهری بکوشیم و عدالت را جاری کنیم  تا زمینه رضایت دلی و قلبی همکاران فراهم شود چرا که از لحاظ علم مدیریت، تجربه و دین نیز این نکته مورد تاکید است.

منصور کتانباف شهردار سابق منطقه 20 نیز با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده، رفع دغدغه اسکان زائران و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار از مهمترین مسائلی بوده که در زمان واگذاری مسئولیت منطقه 20 از سوی شهردار تهران مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: رشد 60 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده، رشد معدل تجمیع، زمینه سازی برای ساخت 2 هتل، افزایش تعداد خانه های کوثر و ساماندهی محدوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در سه سال اخیر است.

 

همچنین سید احمد صفوی شهردار جدید منطقه 20 خدمت به ساکنان هم جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را توفیق ارزشمندی برشمرد و گفت: امیدوارم با مدد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همکاری و تلاش همکاران، بتوانیم کار ارزنده و شایسته ای که بر اساس تدابیر شهردار تهران در حال اجراست به خوبی دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ها امانتی هستند که برای خدمت به مردم و تامین رضایت خاطر آنها به ما سپرده می شود و این امانت ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهیدان شکل گرفته است، افزود: خدمتگزاری صادقانه بهترین پاسخ به این امانت سنگین است.

صفوی ادامه داد: با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت ها در شهرداری، این مجموعه و به خصوص منطقه 20 بهترین محل برای خدمتگزاری است.

صفوی بر انجام وظایف ارزشی و انقلابی با تکیه بر آموزه های دینی و روحیه جهادی تاکید کرد و گفت: توجه به سرمایه های انسانی از جمله مسائل اولویت داری است که موجب پیشبرد کار و فعالیت های مجموعه می شود و بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی به رویکرد اجتماعی مدیریت شهری تهران و تقویت سرمایه های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: شورایاران ، مدیران محله، سراهای محله، اماکن مذهبی و مساجد از جمله سرمایه های اجتماعی هستند که با کمک آنها می توانیم خدمت رسانی به مردم را بیش از پیش افزایش دهیم و رضایت خاطر آنها را کسب کنیم.

 شهردارجدید منطقه 20 با اشاره به اینکه امور شهری را ازنگاه شهروندان باید ارزیابی و بررسی کرد، توجه به مسائل خرد در کنار مسائل کلان شهری، فعالیت های میدانی تمامی مدیران حوزه های اجرایی، مراقبت و جدیت در نگهداشت شهر و حفظ روحیه جهادی همکاران در تمامی فعالیت هایی که در زندگی شهروندان اثر گذار است را خواستار شد.

ارسال نظرات