اصغر نقی زاده در گفتگو با «بسیج»:

فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشوراست

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره های دفاع مقدس می توانند انگیزه جوانان برای خلق آثار دفاع مقدس بالا ببرند تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل منتقل شود و همیشه در یادها باقی بماند.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۰۴
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
اصغرنقی زاده، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند اما برخی از آنها از وجود جشنواره ای همچون جشنواره سرزمین نور نیستند، گفت: فعالیت و تبلیغات گسترده جشنواره سررزمین نور در شبکه های اجتماعی و رسانه ها می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

وی افزود: اگر جشنواره های دفاع مقدس وجود نداشتند به مرور زمان گرد فراموشی بر آثار فرهنگی و هنری دفاع مقدس انداخته می شود و در گذر زمان شاهد فاصله گرفتن نسل های جوان از گنجینه دفاع مقدس بودیم.

بازیگر  فیلم سینمایی "آژانس شیشه ای" تاکید کرد: نیاز است که جشنواره های دفاع مقدس از طریق رسانه به مردم تبلیغ شود تا جوانان و نوجوانان با ارسال آثار خود در حوزه دفاع مقدس باعث شکوفایی و نوآوری در این عرصه شوند.

نقی زاده در پایان گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشوراست  واگر الان می بینیم که در ماه محرم جوانان بسیاری با شرکت در هیئت های عزاداری باعث زنده ماندن فرهنگ عاشورا شده اند، جشنواره های دفاع مقدس هم می توانند انگیزه جوانان برای خلق آثار دفاع مقدس بالا ببرند تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل منتقل شود و همیشه در یادها باقی بماند.

نقی زاده با بیان اینکه همیشه عاشق بازی در نقش یک رزمنده بوده است، خاطر نشان کرد: با خودم قراری گذاشته‌ام که تا زمانی که زنده‌ هستم نقش‌ رزمنده را بازی کنم تا یاد و خاطرات آنها را بازگو ‌کنم. دوستان جانباز هر وقت من را در خیابان می‌بینند برای ایفای چنین نقش‌هایی از من تشکر می‌کنند. البته من به دنبال تشکر نیستم، بلکه دلم می‌خواهد بازگوکننده خاطرات رزمندگان باشم.

گفتنی است اصغر نقی زاده متولد سال ۱۳۴۱ در تهران و دارای مدرک فوق دیپلم بازیگری بوده و با بازی در فیلم توبه نصوح به طور حرفه‌ای وارد سینما شده و بعدها توانست در فیلم‌های دیگری چون آژانس شیشه‌ای، خاکستر سبز، از کرخه تا راین، گاهی به آسمان نگاه کن و… بازی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار