"اطلاع از وضعیت آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مردم"
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر همکاری حفاظت محیط زیست نسبت به اعلام وضعیت آلودگی هوا با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: امنیت غذا، آب و هوا حقی است که باید محقق شود و مردم توقع دارند دغدغه آنان در این موضوع مهم و حساس رسیدگی و رفع شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۶۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی که بدون حضور استاندار مرکزی برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به تامین امینت غذا برای جامعه از سوی مسئولان اظهار داشت: در بحث آب و غذا آنچه مهم است احساس امنیت و اطمینان مردم از سالم بودن آب شرب، غذا و هواست که باید این مسئله از سوی مسئولان مورد توجه قرار گرفته و امنیت را برای مردم فراهم کنند.

وی افزود: برای اینکه در نهایت سند راهبردی بهبود آب شرب در استان مصوب شود بایستی جلسات مطلوب‌تری برگزار شود چراکه این سند که به صورت کلی تهیه شده و باید برنامه اجرایی، آئین نامه و دستورالعمل آن تنظیم و برای دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: هر برنامه‌ای در مدت سه ماه پس از ابلاغ باید اجرایی شود که درباره این سند نیز صدق می‌کند چراکه برخورداری از آب شرب حق طبیعی مردم است، سند به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود و از آنجا که این موضوع نیز به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مربوط است باید سند به این اداره کل ابلاغ شود.

حسن‌بیگی با اشاره به تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی اراک گفت: در بازدیدهایی که از محل شد موافقت احداث این بیمارستان از سوی مسئولان صورت گرفت ولی بایستی وضعیت مکان و ورودی این بیمارستان در سردشت زودتر مشخص گردد که برای تعیین ورودی مناسب بیمارستان مذکور در همین هفته آمادگی تشکیل جلسه داریم تا با رفع تمامی موانع زمینه‌های لازم برای کلنگ‌زنی این بیمارستان در سفر رئیس جمهور در اوایل سال 95 فراهم شود.

وی اطلاع‌رسانی در بحث الودگی هوا را ضروری دانست و افزود: محیط زیست موظف است اطلاعات روزانه در خصوص وضعیت هوا چه آلوده باشد و چه نباشد را به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارسال کند تا در صورت لزوم این معاونت اطلاع‌رسانی‌های لازم را به عموم داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: نیروهای اورژانس و امدادی و بیمارستان‌ها در ایام عید نوروز برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث جاده‌ای باید آماده باش بوده و از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات