معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

اطلاعات آلودگی هوا روزانه در اختیار معاونت بهداشت استان مرکزی قرار گیرد

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: براساس مصوبات جلسات گذشته باید اطلاعات آلودگی هوا روزانه در اختیار معاونت بهداشت استان مرکزی قرار گیرد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی به موقع و ارائه خدمات درمانی مطلوبی را به مردم داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۶۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سعید حیدری در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی که با ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی برگزار شد با اشاره به آلاینده‌های موجود در هوای اراک اظهار داشت: براساس مصوبات جلسات گذشته محیط زیست و هواشناسی استان مرکزی می‌بایست روزانه گزارشات و اطلاعات آلودگی هوای اراک را به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی منتقل کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: با توجه به گزارشات ارائه شده نیز می‌توان اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع را به مردم داشت و نیز در بحث درمان با توجه به آلودگی خدمات مطلوب را در حوزه سلامت و درمان ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در ادامه این سخنان با گله‌مندی از محیط زیست استان مرکزی در بحث آلودگی هوا گفت: در جلسات متمادی چندین بار شاهد درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مسئولان ذی‌ربط بودیم تا اطلاعات روزانه آلاینده‌های موجود در هوای اراک را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

سیاوش آقاخانی تصریح کرد: که هر بار از سوی مسئولان محیط زیست بهانه‌تراشی شده است و یک جمله بسنده می‌کنند که یک نفر از سوی دانشگاه علوم پزشکی به محیط زیست معرفی تا بتواند اطلاعات روزانه را کسب کند.

وی افزود: جای بسی تعجب است که با بودجه بیت‌المال دستگاه پایشی در استان برای این امر مستقر می‌شود چگونه این امکان وجود دارد که اطلاعات در اختیار مسئولان بهداشت قرار نمی‌گیرد، در حالی که می‌توان به راحتی اطلاعات را از طریق نرم‌افزار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد.

مدیر عامل سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: اطلاعات موجود در بحث آلاینده‌ها موضوع محرمانه‌ای نیست و می‌توان اطلاعات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داد.

سند راهبردی بهبود آب شرب استان مصوب شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی یکی دیگر از مشکلات بهداشت را تامین آب آشامیدنی سالم دانست و افزود: کیفیت و ایمنی آب به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه مطرح است که تمام دنیا با مشکل تامین آب سالم مواجه هستند چراکه براساس سازمان بهداشت جهانی سالانه یک میلیاردنفر از طریق آب آشامیدنی به بیماری‌های قابل انتقال از طریق آب دچار می‌شوند که 90 درصد آنان را کودکان زیر 5 سال شامل می‌شود.

حیدری تصریح کرد: با همکاری بین بخشی که بین دانشگاه‌ها و سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی و آب و فاضلاب ایجاد شد به منظو ارتقاء بخشی به کیفیت آب مصرفی و در این راستا سند راهبردی بهبود آب شرب در سال 1390 تدوین شد که اهداف و چشم اندازی برای تامین آب سالم برای آحاد جامعه در نظر گفته شد.

وی افزود: این سند هنوز مصوب نشده ولی با توجه به مشکلات موجود در بخش آب سالم باید در این کارگروه این سند مصوب گردد، خوشبختانه تا به امروز مشکلات آلودگی میکروبی آب را در اراک نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات