رئیس کمیته ملی المپیک در تازه‌ترین صحبت‌ها به انتقاد از رویه وزارت ورزش و جوانان در تغییر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی پرداخت.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۵۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
به گزارش پايگاه خبرگزاري بسيج، نشست خبری کیومرث هاشمی برای بررسی وضعیت کاروان اعزامی به المپیک ریو در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
 *ما 5 ماه حیاتی برای ورزش کشور به منظور حضور موفق در المپیک داریم. هر عاملی که باعث شود فدراسیون‌ها، رشته‌ها و قهرمانان آسیب ببینند باید جوابگو باشد. این عوامل می‌تواند با پول ندادن‌ها، کم توجهی‌ها و حتی کنار نگذاشتن اختلافات شخصی باشد. فدراسیون‌ها در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند و من شهادت می‌دهم که آنها مظلومانه کار می‌کنند.

 *همین جا اعلام می‌کنم اگر در این فرصت باقی‌مانده توجه ویژه‌ای به المپیک نشود شاید در المپیک ریو، نتایج المپیک پکن تکرار شود. *موضوع عمده فدراسیون‌های جهانی روی سه محور است. اول اینکه فدراسیون‌های ملی باید اساسنامه‌شان برگرفته از اساسنامه فدراسیون جهانی آن رشته باشد، البته با در نظر گرفتن منافع داخلی و ملی. دوم اینکه چیزی تحت عنوان برکناری در اساسنامه وجود ندارد. هر اتفاقی که در موضوع استعفا وجود داشته باشد چه این استعفا شخصی باشد و چه از سر اجبار صورت بگیرد باید ابتدا در مجمع عمومی مطرح شود. سوم اینکه در خصوص رئیس مجمع صراحتاً عنوان می‌شود که رئیس مجمع هر فدراسیون رئیس آن فدراسیون است. زمانی که ما آمدیم وزارت ورزش نشست‌هایی را برگزار می‌کرد که اساسنامه اصلاح شود و نگرانی وجود نداشته باشد اما دیدیم اساسنامه‌ای که نوشته می‌شود به سمت یک دست بودن حرکت می‌کند و فدراسیون‌های جهانی قطعاً زیر بار آن نخواهند رفت.

 *ما هفت بار با وزارت ورزش مکاتبه کردیم اما به ما خرده می‌گیرند که چرا موضوع را رسانه‌ای کردید. در یکی از این مکاتبه‌ها مشاهده کردیم که توجهی نمی‌شود و من گفتم که می‌خواهم شخصاً در نشست‌ها حضور داشته باشم اما بازهم توجهی به صحبت‌های ما نشد. *خیلی از کشورها دولت‌های‌شان پول به ورزش تزریق می‌کنند اما چارچوب‌ها باید رعایت شود. البته ما جایی که باید روی اصول و ارزش‌های خودمان باشیم، قطعاً می‌ایستیم. منظورم از این حرف بحث ارزش‌های ملی است. نامه‌ای که به معاون اول رئیس جمهور زدم یک درد دل بود. وقتی اساسنامه بدون خبر ما قرار است تأیید شود، این بدان معناست که کمیته ملی المپیک، شما نامحرم هستید! اگر من نامحرم باشم پس چه کسی باید محرم باشد؟ آیا اشتباه کردم که جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفتم؟!

 *من دولتی هستم و حقوقم را نیز از دولت می‌گیرم اما نوکر که نیستم. 29 سال تجربه مدیریتی داشته‌ام و کارم را به عنوان یک کارشناس معمولی شروع کردم و پله پله بالا آمدم. این تجربه به سادگی به دست نیامده است. اگر الآن حرف دل فدراسیون‌ها را می‌زنم و از آسیب جلوگیری می‌کنم آیا این کار بدی است؟

 *در خصوص تصویب شدن یا نشدن اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیئت دولت نیز بگویم که یکی از کارهایی که من انجام دادم این بود که به سایت نهاد رئیس جمهوری مراجعه کردم و سال 92 و آن مصوبه‌ای که در آن اساسنامه مورد تأیید هیئت وزیران قرار گرفته بود را پیدا کردم و آن را در اختیار شما قرار می‌دهم. به نظر من المپیک نباید فدای فوتبال شود و در جلسه‌ای که در تاریخ 86/05/24 در هیئت وزیران انجام شده بود، اساسنامه فدراسیون فوتبال هم مورد تأیید قرار گرفته بود.
ارسال نظرات