ابوالفضل نوروزی فعال سیاسی گفت: آقای صالحی در مذاکرات کنار آقای ظریف بودند و به مسائل مربوط به تحریم ها و رفع آنها کاملا اشراف داشت؛ لذا حرفی که او در تاخیر غرب در اجرای تعهدات و لغو تحریم ها بیان می کند درست است و آن افرادی که در فضای اقتصادی نیز فعالند می‎دانند که به هیچ وجه امکان مبادلات بانکی و سوئیت وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۴۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
ابوالفضل نوروزی فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به انتقاد رئیس جمهور در نشست خبری یکشنبه از اظهارات اخیر علی اکبر صالحی مبنی بر تاخیر غرب در انجام تعهدات خود اظهار داشت: آقای روحانی حتی به مسئولان خود در دولت نیز اجازه انتقاد کردن آن هم درباره طرف غربی را نمی‎دهد. انتقاد او از گفته‏ های آقای صالحی خلاف واقع است و با این اظهارات شأن آقای صالحی را تحت شعاع قرار داد.

نوروزی در ادامه این مطلب افزود: آقای صالحی در مذاکرات کنار آقای ظریف بودند و به مسائل مربوط به  تحریم ها و رفع آنها کاملا اشراف داشت؛ لذا حرفی که او در تاخیر غرب در اجرای تعهدات و لغو تحریم ها بیان می کند درست است و آن افرادی که در فضای اقتصادی نیز فعالند می‎دانند که به هیچ وجه امکان مبادلات بانکی و سوئیت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آقای روحانی نمی‎خواهد حرف منتقدینی از داخل خود دولت مبنی بر اینکه غرب در بحث تحریم ها خلل ایجاد می‎کند را بشنود که این نشان می‎دهد که نمی‎خواهد واقعیت‎ها را بنگرد و در این دو و نیم سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی در داخل غفلت کرده و به دنبال این بوده که با حل مشکل هسته‎ای یک رونقی در بازار و معیشت مردم ایجاد کند، اما این اتفاق نیفتاده است.

این فعال سیاسی گفت: آقای روحانی به جای اینکه بخواهد مسائل و مشکلات داخل کشور را برطرف کند، دنبال این است که در فضای رسانه‎ای داخل کشور نشان دهد دولت در مذاکرات پیروز بوده وهیچ مشکلی نیست، به این علت که می‎خواهد بگوید در حوزه اقتصادی کاری کرده‎اند و به نوعی می‎خواهد توجیه کند که این اتفاق افتاده با بیان این صحبت ها که از رکود عبور کرده ایم،  تورم و مشکل اشتغال برطرف شده است.

نوروزی در خاتمه تصریح کرد: واقعیت های معیشتی زندگی مردم و شاخص های اقتصادی که وجود دارد این اظهارات رئیس جمهور را تایید نمی کند و فعالان اقتصادی و حتی خود مسئولین دولتی نیز به این مسئله اذعان می‎کنند که تحریم های اصلی از جمله بانکی و تحریم های سوئیت برطرف نشده  و اتفاق خاصی در حوزه بازار نیفتاده است.

لازم به ذکر است رئیس جمهور روز یکشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ آقای دکتر صالحی در زمینه مسائل اتمی هر چه بگویند صاحب نظر هستند چون ایشان وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی و یا وزیر خارجه نیستند بلکه مسئول انرژی اتمی هستند و نسبت به انرژی اتمی می‌توانید از آقای صالحی سوال کنید.

ارسال نظرات