معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربايجان شرقي از كاهش 20 درصدي توليد عسل نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۷۵۵۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، اکبر رضاییبا بيان اينكه در سالجاری(سال 94) بیش از 9 هزار تن عسل تولید شده است، میانگین استحصال عسل از هر کندو نوین را سيزده و شش دهم کیلوگرم و کندوهای بومی را چهار و چهار دهم کیلوگرم عنوان و اظهار كرد: از 920 هزار کندو موجود دراستان، 735 هزار کندو به شیوه نوین و 76 هزار كندو به صورت سنتی است.

وی وقوع بیماری در کندوهای عسل، خشک سالی و وزش بادگرم در مناطق ییلاقی را از علت هاي اصلی کاهش تولید عسل در استان برشمرد.

رضايي از زنبورداران استان خواست: در دمای هوا کمتر از صفر درجه سانتیگراد از بازدید و ضربه زدن به کندوها خودداری کرده و از وجود ملکه در کلنی زنبور عسل اطمینان حاصل كنند.

وي همچنين توصيه كرد: درصورت نبود ملکه نسبت به ادغام آنها با کلنی دارای ملکه اقدام كرده و در كنار استفاده از مواد ضد كنه، شان های اضافی را ازکندو خارج كنند.

معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همچین پوشاندن روی کندوها با پارچه های ضخیم، ایجاد یک سایه بان کوچک روی سوراخ پرواز کندوها و قرار دادن کندوها در ارتفاع 20 تا 30 سانتی متر بالاتر از سطح زمین را ضروری خواند.

وي با اشاره به رتبه دوم كشوري آذربايجان شرقي در توليد عسل، خاطرنشان كرد: وجود تنوع پوشش گیاهی در گلزارها، مراتع و باغ های استان و نیز پایین بودن درصد رطوبت هوا موجب شده است که عسل تولیدی آذربایجان شرقی دارای کیفیت عالی و مناسب برای تولید گیاهان دارویی متنوع باشد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها