خبرهای داغ:
وظیفه سرمربیان حلقه‌های صالحین؛

رفع شبهات جوانان با معرفی الگوی سوم زنان

فرج الله هدایت نیا، در نشست سالانه سرمربیان حلقه های صالحین، گفت: برخی با سوء نیت دست به برداشت گزیده‌ای از احکام فقهی می‌کنند و این وظیفه شما سرمربیان است که با تسلط به این الگوی سوم بتوانید شبهات ایجاد شده در ذهن آنان را از بین ببرید.
کد خبر: ۸۶۴۷۴۸۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرنگار جامعه زنان خبرگزاری بسیج، فرج الله هدایت نیا، در نشست سالانه سرمربیان حلقه های صالحین، گفت: برخی با سوء نیت دست به برداشت گزیده‌ای از احکام فقهی می‌کنند و این وظیفه شما سرمربیان است که با تسلط به این الگوی سوم بتوانید شبهات ایجاد شده در ذهن آنان را از بین ببرید.

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله هدایت نیا، استاد حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی سالانه سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین کل کشور، گفت: بر اساس پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ملی 7هزار شهید زن کشور در اسفند 91 که 3 الگو برای زنان در جهان بیان کردند، الگوی سوم به زنان مسلمان عصر حاضر اختصاص دارد.

وی افزود: در الگوی اول نگاه شیء وارگی به زنان وجود دارد و در الگوی دوم خانه نشینی و حاشیه نشین بودن زنان در اولویت تعریف از زنان قرار دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، الگوی سوم که مورد مطلوب ماست، زن فعال و اثرگذار در عرصه اجتماعی و سیاسی، مانند زنان شهیده کشور است.

این استاد دانشگاه گفت: این زن مسلمان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عصر حاضر، تاریخ جدیدی از چهره زن را رقم زد.

هدایت نیا بخش‌هایی از کتاب تالیفی خود که به زودی منتشر خواهد شد را مطرح کرد و به طور خلاصه به نقد و بررسی آراء موجود در نظریات مربوط به نگاه شیء وارگی زن و خانه نشینی زنان بر اساس مباحث فقهی و علمی پرداخت.

وی در خصوص دلایل فقهی ممانعت از حضور اجتماعی زن در جامعه گفت: چند دلیل وجوددارد که هرکدام از آن‌ها اگر اتفاق بیفتد، زن نباید در جامعه حضور پیدا کند، از جمله این‌که حضور اجتماعی زن با اصل عفاف و پاک زیستی او و یا با مسئولیت همسری و مادری او در تناقض باشد.

عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حضور فعال اجتماعی و سیاسی زن را امری بدیهی دانسته و گفت: با توجه به سیره حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و همسران پیامبر حضور سیاسی زن امری مهم و قطعی است.

وی در خصوص تبیین الگوی سوم زنان در جهان گفت: خوشبختانه در عصر حاضر فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار راهگشاست و امکان تبیین این الگو را فراهم می‌کند، هرچندکه این تبیین کار چندان ساده‌ای نیست و باید به همه ابعاد حضور زن در اجتماع و خانه توجه شود.

این استاد دانشگاه در خصوص شبهات موجود در مورد دیدگاه اسلام به زنان نیز گفت: در حال حاضر در کرسی‌های آزاداندیشی سوالات مختلفی در خصوص حضور زن در اجتماع و سیاست می‌شود و برخی با سوء نیت دست به برداشت گزیده‌ای از احکام فقهی می‌کنند و این باعث ایجاد بدبینی جوانان و مخصوصا زنان نسبت به احکام اسلامی می‌شود و این وظیفه شما سرمربیان است که با تسلط به این الگوی سوم بتوانید شبهات ایجاد شده در ذهن آنان را از بین ببرید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار