خبرهای داغ:
مباحث اخلاقی آیت الله توکل

آیت الله توکل :انسان در زندگی هر چه خیر و شر می بیند محصول فکر و عمل خودش می باشد

آنچه پیش رو می آید خلاصه مباحث اخلاقی حضرت آیت الله توکل استاد اخلاق حوزه علمیه می باشد .
کد خبر: ۸۶۴۷۴۱۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

موضوع: اخلاق

انسان در زندگی هر چه خیر و شر می بیند محصول فکر و عمل خودش می باشد خداوند متعال در حق هیچکس ظلم روا نمی دارد. از حق کسی نمی کاهد به کسی تعدی و ظلم نمی کند.

حساسیت در اندیشه و رفتار انسان تاثیر مستقیم دارد. تکبر در جامعه نگری تاثیر مستقیم دارد. تمام جنایات بشریت ناشی از تکبر، حسادت، فرد برتر بینی هاست.

طلبه هم باید خودسازی داشته باشد و هم بر رفتار و عادات زندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه اثر مطلوب داشته باشد. خود را وقف خدمت به دین و ایمان مردم کنید.

مردم دین را از رفتار سیاسی طلبه مطالعه می کنند. سبک زندگی طلبه تاثیر علمی و نگرشی در مردم دارد. شماها که با نسل جوان سر و کار دارید بیشتر مراقبت کنید. کارها را برای فرد و به قصد رضایت خدا انجام دهید. ( من کان لله کان الله له ) هر که برای خدا کار کند هر که خود را توان خود را تلاش خود را وقف خدا کند. در واقع خداوند متعال هم خود را وقف این مجاهد فی سبیل الله می کند. آنچه که امام راحل ( ره ) را سلطان قلبهای بشریت نمود. این بوده که خود را وقف شریعت الهی نموده است. تاثیر طلبه و روحانی در جامعه بطور مضاعف می باشد. در آخرت هم شفاعت علمای مجاهد هم تفاوت ها دارد. خداوند متعال شما را در خدمت به جامعه به ویژه جوانان بسیجی موفق بدارد. خداوند متعال شماها را سرباز و یاور حضرت حجت( عج ) قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار