مشهد- معاون وزیر توسعه لهستان با اشاره به اشتیاق کشور لهستان برای همکاری های اقتصادی با ایران گفت: بازار ایران برای تجار لهستانی بسیار جذاب است.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۸۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  رادوسلاو دوماگالسکی شامگاه یکشنبه در دومین همایش مشترک اقتصادی تجاری استان خراسان رضوی –جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان در محل استانداری خراسان رضوی گردش مالی بین ایران و لهستان در سال را ۷۰۰ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد:‌ امیداورم تعامل بین بازرگانان لهستانی و ایرانی منجر به توسعه روابط در زمینه های اقتصادی و فرهنگی شود.

معاون وزیر توسعه لهستان با اشاره به اشتیاق کشور لهستان برای همکاری های اقتصادی با ایران افزود:‌ در ایام تحریم کشورهای غربی علیه ایران ارتباط لهستان با ایران از طریق رفت و آمدهای هیئت های پیگیری می شد و امیدوارم این همکاری ها توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد: بدون شک بازار ایران برای بازرگانان لهستانی جذاب است و مطمئنم بازرگانان لهستانی شرکای خوبی را در ایران و بازرگانان ایرانی نیز شرکای  خوبی در لهستان پیدا می کنند.

دوماگالسکی با ابراز امیدواری از آسان کردن مراحل ارتباط با ایران از طریق دولت لهستان گفت: دولت لهستان سعی دارد تا از همه معاملات اقتصادی به خصوص در زمینه بانکداری با ایران همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از مشکلاتی که ممکن است در ارتباط با ایران داشته باشیم آشنا نبودن هر دو کشور به فرهنگ و امور اداری کشور دیگر است که در این زمینه باید از سیستم اداری یکدیگر به خوبی مطلع شویم.

معاون وزیر توسعه لهستان تصریح کرد: تلاش خواهم داشت تا نمایندگی وزارت توسعه را در ایران ایجاد کرده تا زمینه تبادل اطلاعات و تعاملات با ایران و به خصوص با سفارت لهستان در ایران را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون همکاری های بین ایران و لهستان همکاری های موثر و مثمر ثمری بوده است که با همکاری سفارت و وزارت توسعه به بازرگانان ایرانی برای ورود به بازارهای لهستانی کمک خواهیم کرد.

دوماگالسکی با اشاره به اینکه این ملاقات می تواند فصل جدیدی در زمینه همکاری های بیشتر ایجاد کند، گفت:‌ استان خراسان ظرفیت های زیادی برای همکاری دارد.

وی اظهار کرد: از زمان جنگ جهانی دوم که ایران به آوارگان لهستانی پناه داد مردم کشور لهستان خاطرات خوبی از ایرانیان دارند.

ارسال نظرات