معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی:
مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:افزایش حجم مبادلات در حوزه های مختلف از جمله صنایع غذایی و معدن محور بحث هیئت لهستانی در خراسان رضوی بود.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۷۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی مروج الشریعه شامگاه یکشنبه در دومین همایش مشترک اقتصادی تجاری استان خراسان رضوی –جمهوری اسلامی ایران با جمهوری لهستان در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با ورود هیئت تجاری لهستان به مشهد و بازدید از چند واحد صنعتی کارگروه های مختلفی در اتاق بازرگانی تشکیل شد که عمده ترین مسایل در کارگروه های کاری مربوط به فعالیت های اقتصادی بود.

وی افزود: مبادله زغال سنگ، سرمایه گذاری در خطوط آب میوه و رب گوجه فرنگی، همکاری در زمینه صنعت نساجی و تولید محصولات چرمی،‌ تولید بیسکوبیت رژیمی و محصولات پاک و سالم، خرید قوطی و بسته بندی و انواع صنایع بسته بندی را از جمله مسایلی دانست که در این نشست ها بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: مبادلات مواد اولیه غذایی و ماشین آلات بسته بندی و انواع آن، تولید پودر شیر، همکاری در تولید و مبادله گوشت گوسفند، گوساله، بوقلمون و گوشت حلال، همکاری مشترک در زمینه مبادلات زعفران و بازاریابی آن ها در سطح اروپا، احداث سیلوهای گندم از دیگر تواقفات این دو کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر تواقفات لهستان و ایران خرید کشنده های سیلندرهای مایع، تولید قطعات اتومبیل و قطعاتی که با نور خورشید کار می کنند،‌ مبادله شیشه و مواد اولیه آن، همکاری در زمینه تولید انرژی برق از انرژی باد است.

مروج الشریعه از همکاری در بخش های کشاورزی،‌ماشین آلات، تولید انواع بذر، تولید انواع سموم کشاورزی، ایجاد نهالستان های مشترک در زمینه باغداری، تحقیقات و پژوهش کشاورزی بین دو کشور لهستان و ایران خبر داد.

ارسال نظرات