رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:
یوسف‌خانی گفت: در حال حاضر قیمت مرغ به ۶۴۰۰ تومان رسیده است، از فردا مجددا کاهش قیمت خواهیم داشت و به قیمت اوایل هفته پیش و حدود ۶ هزار تومان خواهدرسید.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۵۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی یوسف‌‎خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی  در رابطه با بازار مرغ بیان داشت: هفته گذشته ظرف روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه قیمت مرغ در هر کیلو 700 تومان افزایش پیدا کرد، اما پس از آن از روز شنبه باردیگر قسمتی از این افزایش قیمت یعنی حدود 400 تومان مجددا کاهش پیدا کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ به 6400 تومان رسیده است، از فردا مجددا کاهش قیمت خواهیم داشت و به قیمت اوایل هفته پیش و حدود 6 هزار تومان خواهیم رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی  بیان داشت: افزایش ناگهانی قیمت در اواخر هفته پیش به این دلیل بود که مرغداران به دلیل پایین بودن قیمت تولید خود تمایلی به اعلام بار نداشتند و بنابراین مرغ عرضه نکردند و همین موضوع یعنی کاهش عرضه و بالا رفتن تقاضا موجب افزایش قیمت مرغ شد.

وی تأکید کرد: پس از سه روز دوباره تولیدکنندگان به ناچار مجبور شدند که مرغ خود را عرضه کنند زیرا نمی‌توانستند بیش از این مرغ‌ها را نگه داری کنند، همین عرضه مجدد موجب پایین آمدن دوباره‌ِ قیمت شد.

یوسف‌خانی گفت: در کل امسال خرید و تقاضا به نسبت سال قبل کاهش داشته و مردم مانند گذشته توان خرید ندارند، لذا از آن جایی که تولید مرغ نیز بسیار افزایش داشته و حتی در اسفندماه نیز نسبت به ماه‌های قبل تولید بیشتری داشته باشیم بنابراین نسبت تقاضا به عرضه بسیار کمتر است و بنابراین با ورود مرغ بیشتر به بازار از این پس نیز حتی احتمال کاهش بیش از این نیز می‌دهیم.

ارسال نظرات