خصلت های شهدا باید در جامعه تعمییم یابد

خدامحوری، ولایت‌پذیری، ولایت‌مداری، پرهیز از دنیاطلبی، تقوای الهی، بصیرت و كمال‌جویی از ویژگی‌های برجسته شهدای عزیز به‌شمار می‌رود و حضرت امام حسین (ع) شهادت را غایت سعادت بشری می‌دانستند.
کد خبر: ۸۶۴۷۱۸۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برنامه‌های هفته شهید در استان، خاطرنشان کرد: حدود 50 برنامه ویژه 22 اسفند و هفته بزرگداشت شهدا در سطح استان به مرحله اجرا درمی‌آید.
  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مازندران كه به‌مناسبت 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و هفته بزرگداشت شهدا در نمازخانه این اداره‌كل برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: 22 اسفند در سال 1358 به فرمان تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و از سال 84 به روز بزرگداشت شهدا نام گرفته است.
عباسعلی رضایی خرم آبادی با تأكید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: شهدا با نثار خون‌های مطهر خود، تعالی را برای آحاد جامعه اسلامی به ارمغان آورده و سیره اولیای الهی را نهادینه کردند.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: شهدا از والاترین انسان‌های عصر خود به‌شمار می‌رفتند و خدامحوری، ولایت‌پذیری، ولایت‌مداری، پرهیز از دنیاطلبی، تقوای الهی، بصیرت و كمال‌جویی از ویژگی‌های برجسته شهدای عزیز به‌شمار می‌رود و حضرت امام حسین (ع) شهادت را غایت سعادت بشری می‌دانستند.

مدیر کل ارزشی و دودانگه ای مازندران با اشاره به وجود  10 هزار و 400 شهید استان مازندران، بیان کرد: رسانه‌ها نقش تعیین‌كننده‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و می‌توانند فرهنگ جهاد، مقاومت و پایداری را به‌شكل مطلوب‌تری به نسل‌های جامعه اسلامی منتقل کنند.

برادر شهیدان ایرج، علی و امامقلی رضایی با بیان اینکه رسانه‌ها باید وصایای شهدا را پررنگ کنند، اضافه کرد: تأکید بر تبعیت محض از امام و رهبری، برپایی نماز اول وقت، اقامه نماز شب، رعایت حجاب و... از موضوعات مشترک شهدا بود.

وی با بیان اینکه خدمات بنیاد شهید نباید بر زبان بیاید، تصریح کرد: ما برای جانبازان و خانواده شهدا که هستی خود را در راه نظام اسلامی داده‌اند هر چه خدمات ارائه دهیم کم است.


برادر شهیدان رضایی با بیان اینکه ساعت 7:30 دقیقه روز دوشنبه در تمامی مدارس شاهد زنگ شهید نواخته می‌شود، اضافه کرد: 17 اسفندماه برنامه افتتاح 5 گلزار شهدا در سوادکوه، جویبار، بابل و دو گلزار شهدا در آمل انجام می‌شود.

رضایی تأکید کرد: استان مازندران دارای یک‌هزار و 594 گلزار شهداست كه تاکنون 48 درصد از این گلزارها در سطح استان ساماندهی شد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات قرآنی، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، مراسم ایام فاطمیه (س) در حسینیه‌های شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال كاركنان و جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری، از دیگر برنامه‌های 17 اسفند است.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به غرس نهال به‌یاد شهدا، یادآور شد: همزمان با هفته شهید به‌یاد 10 هزار و 400 شهید مازندران غرس نهال در سطح استان انجام می‌شود.

این مسئول به اختتامیه كنگره 2 هزار شهید دانش‌آموز مازندران اشاره كرد و افزود: این كنگره 20 اسفند ماه جاری در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به عطرافشانی مزار شهدا، بیان کرد: به‌منظور تجدید میثاق با شهدا، در روز 22 اسفند مراسم عطرافشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدای استان با حضور مدیران و كاركنان ادارات استان و شهرستانی در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مراسم تجلیل از مادران، همسران و دختران شاهد، اجرای تئاتر خیابانی، رونمایی كتاب، ویزیت مردم توسط پزشكان طرح پایش سلامت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، ارسال پیامک، نصب بنر با مضامین ایثار و شهادت در فضای شهری و ادارات و ... ازجمله ده‌ها برنامه هفته گرامی‌داشت شهدا از روز شنبه 15 تا 22 اسفند است.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران یادآور شد: 379 هزار و 798 برگ وصیت‌نامه و زندگینامه شهدا در مازندران جمع‌آوری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها