خبرهای داغ:
مدیر دفتر اصفهان موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان:

تشریح برنامه های پژوهشی مرکز تبیان

خبرگزاری بسیج: سید علی حکمت‌منش در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي با اشاره به فعاليت هاي پ‍ژوهشي موسسه تبيان گفت: تبيان علاوه بر تولید محتوای در بخش هاي مختلف، جشنواره پروژ‌ه‌های دانش‌آموزی را با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ تحقیق و پژوهش برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۶۴۷۱۵۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، سید علی حکمت‌منش در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي با اشاره به فعاليت هاي پ‍ژوهشي موسسه تبيان گفت: تبيان علاوه بر تولید محتوای در بخش هاي مختلف، جشنواره پروژ‌ه‌های دانش‌آموزی را با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ تحقیق و پژوهش برگزار می‌کند.

وي ادامه داد:‌ از آنجا که استعدادهای حوزه دانش‌آموزی در اصفهان ویژه است سال گذشته نخستین دوره جشنواره به شکل استانی در اصفهان برگزار شد.اصفهان تنها استان فعال در زمینه برگزاری جشنواره استانی است، در سال گذشته ۱۲۶ تیم شامل ۳۰۰ دانش‌آموز برای این جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸ تیم برگزیده و در جشنواره کشوری شرکت کردند و ۱۸ تیم در رده‌های بعدی نیز به شکل رایگان به تهران دعوت شدند.

مدیر دفتر اصفهان موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان بيان داشت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته با توجه به استقبال خوب دانش‌آموزان، خانواده و مربیان، دومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی ۲۰ و ۲۱ اسفندماه در دانشکده فنی شهید مهاجر برگزار می‌شود.

وي افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان برای این جشنواره از ۱۳ آبانماه تا پایان بهمن ادامه داشته است، ۱۵۰ تیم شامل ۴۰۰ دانش‌آموز در این بازه ثبت‌نام شدند که از این میان ۲۵۰ نفر دختر و ۱۵۰ دانش‌آموز نیز پسر هستند؛ تعداد ۱۵۶ مدرسه در جشنواره شرکت کردند که از این میان ۵۷ مدرسه پسرانه و ۹۳ مورد دخترانه هستند.

حکمت‌منش تصريح كرد: این جشنواره از سه بخش اصلی سمینار، مسابقات دانش‌آموزی و غرفه‌ها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان و مشخص شدن موضوع در این ارتباط تحقیق و پژوهش انجام و خروجی آن در جشنواره ارائه می‌شود که در این سه بخش داوری می‌شوند.

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره موسسه تبيان افزود: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۸۱ تاسیس و رسالت خود در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ایرانی را علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی با استفاده از ابزار و تکنولوژی روز دنیا دنبال کرده است.

وی افزود: کاربر ملی، محتوای ملی و زیرساخت ملی سه هدف اصلی این موسسه در طول چند سال بوده است، این موسسه همچنین در حوزه تولید محصولات نرم‌افزاری از تولیدکنندگان شاخص و فعال بوده و چند سالی است وارد عرصه تولیدات حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای نیز شده است.
ارسال نظرات