علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: مسئول فضای سبز شهرداری باقرشهر از کاشت 400 اصله درخت همزمان با روز درختکاری خبر داد .
کد خبر: ۸۶۴۷۰۴۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، خدابنده لو گفت: همزمان با ۱۵ اسفند ماه و روز درختکاری، در زمین جنگل کاری شاهد به وسعت ۳ هزار متر مربع ۴۰۰ اصله درخت کاشته شد.

مسئول فضای سبز شهرداری باقرشهر ۱۵ اسفند ماه را فرصت خوبی برای کاشت درخت دانست و افزود: با توجه اینکه باقرشهر در شرایط استثنایی و در حریم آلایندگی پالایشگاه نفت تهران قرار دارد از این رو کاشت درخت در این شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و اهمیت بسیاری دارد  تا از این طریق بتوانیم به پاک شدن هوا کمک کنیم .

وی در ادامه با اشاره به استقبال از بهار در روزهاي پاياني زمستان و همزماني آن با هفته منابع طبيعي که فرصتی خوبی براي کاشت نهال است؛ اظهار داشت: قرار است در سطح شهر باقرشهر درخت و نهال های زیادی کاشته شود تا از اين طريق علاوه بر ارتقای سرانه فضای سبز، از ديگر فوايد وجود و حضور گياهان در زندگي شهری بهره مند شويم و شاهد منظره شهری سرسبزی باشیم .

خدابنده لو در ادامه تصریح کرد: بحران آب در باقرشهر یکی از مشکلات اساسی است ، به همین دلیل چمن کاری در این شهر جای خود را به کاشت درخت و نهال داده است که میزان آب کمتری مصرف می کند .

وی با تاکید بر اینکه در هفته درختکاری به شهروندان نهال رایگان توزیع می شود، اظهار داشت: شهروندان باقرشهر می توانند با شماره خدمات شهری۱۳۷ تماس بگیرند و نهال و گل های فصلی و دائمی مورد نیاز خود را درخواست کنند و همکاران شهرداری درباره نحوه کاشت، توزیع نهال و آبیاری به شهروندان مشاوره می دهند و در اسرع وقت با حضور در محل مورد نظر به آنان یاری می رسانند.

 

 

ارسال نظرات