شهردار باقرشهر :

مهندسان موتور محرکه پیشرفت و آبادنی کشور هستند

خبرگزاری بسیج: شهردار باقرشهر پنجم اسفندماه زاد روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
کد خبر: ۸۶۴۷۰۴۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سعید استاد فرج ضمن تبریک به مناسبت زاد روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، گفت: روز مهندس، یادآورخلاقیت ها، نوآوری های مهندسان این مرز و بوم است که نقش انكار ناپذيري در پيشرفت و توسعه جامعه دارند .

استاد فرج بر نقش مهندس موفق در بالا رفتن سطح زندگی بشر تأکید کرد و افزود: یک مهندس علاوه بر دانستن قوانین فیزیکی و شیمیایی جهان هستی باید از قوه تخیل بالایی بر خوردار باشد که موجب گسترش دانش بشر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز روز تجلیل از مهندسانی است که موتور محرکه کشور در بخش‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، صنعت و معدن، انرژی، فناوری و ارتباطات، هوافضا، هسته‌ای، دفاعی و… هستند که با تلاش و خلاقیت خود تحریم‌ها را بی‌اثر و تبدیل به فرصتی برای پیشرفت و سازندگی کشور کرده‌اند.

شهردار باقرشهر روز مهندس را فرصتی برای در نظر گرفتن وسعت حضور و فعالیت مهندسان در عرصه های مختلف دانست و اظهار داشت:  باید از تمامی مهندسانی که در ارائه راه و روش و تسهیل زندگی ما نقش مهمی را ایفا کرده اند و در زمینه های مختلف قدمی بزرگ برداشته اند قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهندسان در عرصه عمران, آبادانی, سازندگی و پیشرفت کشور همواره پیشگام بوده اند، یادآور شد: مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل در عرصه‌های علمی ، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه یاری رسانند .

استاد فرج با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۰۰ شهید مهندس دوران دفاع مقدس، گفت: در سالهای دفاع مقدس نیز شاهد افتخارآفرینی مهندسانی بودیم که برای حفظ این سرزمین از جان خود گذشتند امید است با همت مهندسان امروزی بتوانیم ضمن گرامیداشت نام ۱۴۰۰ شهید مهندس ، شاهد پيشرفت هاي چشمگيرتري در حوزه مهندسي باشيم .

 

ارسال نظرات