کارگاه عکاسی با حضور کیارنگ علایی، عکاس مطرح کشوری از سوی خانه عکاسان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۴۶۹۲۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کیارنگ اعلایی اظهار کرد : این کارگاه پیرامون "ديد عكاسانه" است و در آن به؛ اهمیت زمینه ارائه عکس در بستر معنایی پرداخته شد.

وی افزود: موقعیت ، فضا و مکان ارائه ی عکس اعم از این که در اینستاگرام، آلبوم های خانوادگی، یا در موزه و نگارخانه باشد برتلقی، برداشت و تفسیر عکس توسط مخاطب تأثیر می گذارند. توضیح و تفسیرارجاع گرایی، اثبات گرایی و خودبیان گری به عنوان مکاتب و شیوه هایی رایج قرن گذشته در باب عکاسی بخش دیگری از موضوعات این کارگاه عکاسی بود که به آن پرداخته شد.

عکاس کشوری تصریح کرد: ویژگی های تفسیر پذیر عکاسی ،استفاده از متن در کنار عکس ها ، سنت های خاص عکاسی، الهام پذیری، چگونگی برخورد با ایده و ملاک های زیبایی شناختی در اهمیت دید عکاسانه، از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه یک روزه بود.

اعلایی خاطرنشان کرد: در بخش پایانی این کارگاه به اجرای ایده پرداخته شد و این که یکی از راه های رسیدن به ایده و طرح خوب آن است است که ایده های خود را برای اجرا به صورت پلان بر روی کاغذ اجرا کرده و بهترین ایده را برای کار در عکاسی به عنوان ایده برتر انتخاب کنیم که این امر باعث تاثیر گذاری بیشتری در عکس خواهد شد .

علایی گفت : عکاسی برشی از یک صحنه گسترده است و تک عکس نیز در عکاسی دارای ارزش فراوان است ولی با مجموعه عکس قابل مقایسه نخواهد بود شاید به این دلیل که مجموعه عکس اطلاعاتی به ما میدهد که میتواند چالشهایی در مخاطب ایجاد کند و این در حالی است که تک عکس کمتر می تواند به این مهم بپردازد. .

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ این کارگاه با حضور بیش از 20 نفر از عکاسان استان در خانه هنرمندان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظرات