دانشگاه علوم پایه زنجان آمادگی لازم را برای تخصیص زمین و نگهداری باغ و تامین آب از سوی آبفای استان زنجان و شهرداری زنجان تا باغ گیاه شناسی را راه اندازی کند.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۴۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، موسس دانشگاه علوم پایه زنجان در مراسم روز درختکاری که در محل دانشگاه علوم پایه زنجان برگزار شد، درباره ایجاد باغ گیاه شناسی در دانشگاه علوم پایه زنجان گفت: دانشگاه علوم پایه زنجان این آمادگی را دارد که با تخصیص زمین و نگهداری این باغ و تامین آب از سوی آبفای استان و شهرداری زنجان تا باغ گیاه شناسی را راه اندازی کند.

پروفسور یوسف ثبوتی افزود: این دانشگاه مروج کاشت این درخت در سطح شهر است؛ هر چند در گذشته کاشت این گونه درختی در شهر رواج داشت.

وی با ابراز خرسندی از کاشت درخت افراء در زنجان از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: درخت افراء با آب و هوای شمال غرب کشور سنخیتی ندارد؛ اما فراهم شدن زمینه کاشت آن در شهر نشان از قابلیت رشد دارد.

ثبوتی درباره گرم شدن زمین طی دهه های گذشته تصریح کرد: سوزان سوخت های فسیلی دلیلی بر گرم شدن زمین نیست، بلکه کربن و دی اکسید کربن ناشی از سوختن جلوی خنک شدن زمین را می¬گیرد که عامل اصلی گرم شدن زمین و تاثیر آن بر روی محیط زیست است.

وی تغییر نوع بارش ها در قسمت های مختلف کره زمین را به دلیل گرم شدن زمین یادآور شد و ادامه داد: تعهداتی که کشورمان در قبال سازمان های جهانی تنها در سایه همکاری دستگاه ها و مردم عملی خواهد شد.

ارسال نظرات