خبرهای داغ:
زارع گفت: برگزاری جشنواره های هنری بسیج فرصت مناسبی برای اشتراک تجربیات پیشکسوتان هنر ارزشی با جوانان هنرمند انقلابی است.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۷۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم اختتامیه جشنواره آواها و سرود بسیج هنرمندان استان فارس با حضور نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس و لطف الهی نياد مسئول واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای فارس در سالن همایش آزادی شیراز برگزار شد.

زارع در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با یادآوری برگزاری جشنواره ملی آواهای انقلابی و سرودهای بسیج با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در شیراز، گفت: میزبانی شایسته استان از این رویداد مهم هنری باعث شد مسئولیت برگزاری جشنواره ملی آواهای انقلابی و سرودهای بسیج برای سه سال پیاپی به فارس واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه میزبانی شیراز از جشنواره ملی سرودهای بسیج فرصت مناسبی برای اعتلای هنر موسیقی در فارس خواهد بود، گفت: برگزاری این جشنواره در استان می تواند محور وحدت و بستر رویش استعدادهای هنرمندان جوان انقلابی و متعهد باشد، همچنین برگزاری اینگونه جشنواره های هنری فرصت مناسبی برای اشتراک تجربیات پیشکسوتان هنر ارزشی با جوانان هنرمند انقلابی است.

زارع با بیان اینکه انقلاب اسلامی منشاء بیداری اسلامی، الگو و امید دهنده برای مظلومان جهان است، گفت: حضور گروه های غیر ایرانی در جشنواره های هنری بسیج زمینه وحدت و یکصدایی هنرمندان جهان اسلام و آشنایی سایر ملل با فرهنگ انقلاب اسلامی را فراهم می نماید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه عرصه هنر بهترین بستر برای صدور جهانی پیام انقلاب اسلامی است، گفت: بسیج بعنوان فرزند انقلاب اسلامی با حضور در عرصه هنر و استفاده از ظرفیت عظیم آن می تواند پیام انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر نماید.

وی در ادامه صحبت هایش با تاکید بر لزوم توجه هنرمندان جوان انقلابی به کیفیت آثار تولیدی بخصوص در عرصه موسیقی، گفت: سازمان بسیج هنرمندان فارس از آثار تولید شده که شاخصه های کیفی مورد نظر کارشناسان را دارا باشد حمایت می نماید.

وی در پایان صحبت هایش با بیان اینکه شعر و ترانه از شاخصه های مهم و تاثیرگذار در کیفیت آثار تولیدی هستند، گفت: در همین راستا تلاش داریم ارتباط مناسب و هماهنگی لازم را بین جشنواره شعر بسیج و جشنواره موسیقی بسیج فراهم آوریم.

پس از صحبت های مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس تعداری از هنرمندان انقلابی به اجرای آثار خود با مضمون های ارزشی و انقلابی پرداختند، در پایان مراسم اختتامیه نیز از برگزیدگان جشنواره آواها و سرود بسیج هنرمندان استان فارس به شرح ذیل تقدیر بعمل آمد:

•    در بخش خوانندگان جوان انقلابی از آقایان:

فرهاد قویدل از شهرستان خنج با اثر رسول مهربانی، حبیب زارع از شهرستان شیراز با اثر ایران من، رامین مقیمی از شهرستان شیراز با اثر لالایی، همایون نیکخواه از شهرستان شیراز با اثر خالق عشق و آرش کریمی با اثر اسطوره تقدیر بعمل آمد.

•    در بخش گروه سرود از:

سرود پیامبر از گروه همخوانی طاها به سرپرستی علی اصغر تحویلدار از شهرستان شیراز، سرود پیرو ولایت از گروه سرود مصباح الهدی به سرپرستی عبدالله یزدان پناه از لارستان، سرود عاشق‌تر از پروانه از گروه سرود نینوا به سرپرستی مهدی صیاد از شهرستان استهبان، سرود ایران از گروه سرود دبیرستان امام خمینی به سرپرستی نادر کامرانی از شهرستان نیریز و سرود نورالحرم از گروه سرود نور الحرم به سرپرستی سعید احمدی پناه از شهرستان شیراز تقدیر بعمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها