همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س)؛

پیکر شهید مهدی پاینده‌آشتیانی پس از 29 سال در زادگاهش آرام می‌گیرد

مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی از شناسایی پیکر مطهر شهید مهدی پاینده‌آشتیانی اهل شهرستان آشتیان پس از 29 سال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۴۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

در طول هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی شهدای زیادی را نثار انقلاب کرد و غیورمردانی که از هر نقطه ایران اسلامی تا آخرین قطره خون پای حق و دفاع از میهن خویش ایستادند.

غیور مردانی که لبیک‌گویان قلمرو نفس خویش را فتح کردند و از قید شیطان درون رهایی یافته، عاشقانی که مردانه ایستادند و رفتند تا بمانند و ثبت تاریخ شوند.


سرهنگ علی جلالی‌فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شهید مهدی پاینده‌آشتیانی یکی از سربازان وظیفه ارتش بود که برای دفاع از وطن از سوی لشگر 64 ارومیه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شود.

وی افزود: شهید مهدی پاینده‌آشتیانی متولد 15 آذرماه سال 1344 در آشتیان است که در تاریخ 24 اردیبهشت 1365 در منطقه عملیاتی "حاج عمران" جاویدالاثر می‌شود.

مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی تصریح کرد: شهید مهدی پاینده‌آشتیانی فرزند محمدعلی دارای شماره شناسنامه 93 صادره از آشتیان است که پس از گذشت 29 سال پیکر مطهر این شهید براساس آزمایش های DNA که از خانواده شهید انجام شد.

سرهنگ جلالی‌فراهانی با اشاره به تائید هویت این شهید والامقام گفت: کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر تائید هویت این شهید را اعلام کردند و قرار است که پیکر این شهید والامقام روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) از معراج شهدای مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به آشتیان منتقل و در مراسمی به خاک سپرده شود.

منبع: شهود (تصاویری از شهید  "مهدی پاینده")

انتهای پیام/

ارسال نظرات