شعبانی گفت: باغداران، باغشان را به ویلا تبدیل می‌کنند تا بتوانند از پس بدهی‌های خود به بانک برآیند. صادرات کند است.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۴۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران  بیان داشت: تا حدی اقدامات اخیر برای جلوگیری از ورود میوه قاچاق مناسب بوده اما به شرطی این کارها تأثیرگذار خواهد بود که ادامه دار باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه میوه‌های قاچاق از تهران وارد شهرستان‌‍‌ها شده و بازار شهرهای دیگر را اشباع کرده است. الان انگور، گلابی، سیب، نارنگی و گیلاس قاچاق به فراوانی در بازار دیده می‌شود.

رئیس باغداران مازندران تأکید کرد: میوه‌های لوکس تایلندی نیز وارد بازار شده که برای من جای تعجب است که این میوه‌ها چگونه و با چه هدفی وارد بازار داخل کشور می‌شود. در حال حاضر گیلاس نیز با قیمت 90 هزار تومان در بازار گران قیمت ترین میوه موجود در بازار است.

وی در رابطه با تنظیم بازار شب عید میوه بیان داشت: پرتقال به اندازه کافی در بازار موجود است، و به استان‌ها نیز ارسال شده و در سردخانه‌های استان مرکز ذخیره شده است. بنابراین با وفور این میوه‌ها نه تنها قیمت‌ میوه‌های ایرانی افزایش نداشته بلکه کاهش نیز داشته است.

شعبانی گفت: در حال حاضر  مشکل ما این است که امسال تولید نسبت به سال‌های قبل بیشتر بوده اما مردم توان خریدشان کم شده و لذا خریدشان کاهش یافته است و همین باعث می‌شود تا میوه در بازار بماند.

وی تصریح کرد: ما این موضوع یعنی افزایش تولید را به مسئولان نیز اطلاع دادیم و بیان کردیم که تولید اضافه است و باید صادرات بیش از پیش رونق یابد اما متأسفانه تا این دوستان حرف ما را باور کنند زمان را از دست می‌دهیم.

رئیس باغداران با بیان این که در رابطه با صادرات میوه هیچ گونه پشتیبانی از سوی دولت ندیده‌ایم، اظهار داشت: صادرات بسیار کند است و همین موضوع باعث شده تا حرفی برای رقابت در مقابل کشورهای دیگر نداشته باشیم و این در حالی است که مرکبات ایران بهترین کیفیت میوه را دارد.

وی گفت:همین حمایت نکردن‌ها باعث شده تا تولید دچار مشکل شده و تولیدکنندگان میوه برای ادای قرض‌های خود به بانک زمین‌های خود را به عنوان ویلا اجاره دهند.

ارسال نظرات