برپایی سومین بیمارستان صحرایی شهید دکتر قاضی سنندج در استان

سومین بیمارستان صحرایی غربالگر محور توسط بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج و بسیج جامعه پزشکی کردستان در منطقه آرمرده بانه برپا است.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۳۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

سرهنگ پاسدار دکتر سیدهاشم حسینی رئیس بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بیمارستان صحرائی غربال محور شهید قاضی سنندج در منطقه آرمرده بانه به مدت 2 روز در تاریخ 16 لغایت 17 اسفندماه دایر است.

وی افزود: این بیمارستان صحرایی از بیمارستان های صحرایی نسل چهارم با عنوان غربالگر محور است که به مدت دو روز در روستای ارمرده مستقر است و به روستای اطراف نیز خدمات درمانی ارائه می شود.

رئیس بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج بیان داشت: در این بیمارستان صحرایی 6 تخصص پزشک عمومی، زنان، اطفال، چشم پزشکی،داخلی،داندانپزشکی وجود دارد.

به گفته دکتر حسینی نسل جدید و چهارم بیمارستان های صحرایی با نام"غربالگر محور" با دیگر بیمارستان های صحرایی نسل سوم تفاوت دارند و در بیمارستان های صحرایی گذشته همه امکانات از جمله داروخانه، آزمایشگاه، و بقیه سازه های یک بیمارستان کامل برپا میشد و شاهد حجم زیاد مراجعات غیر ضرور بودیم که ممکن بود بیماران واقعی شناسایی نشوند اما در بیمارستان های صحرایی غربالگر محور با معاینه و برسی های اولیه، بیماران واقعی شناسایی می شوند.

رئیس بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج افزود: بعد از اینکه بیماران واقعی غربال و جدا شدند در روزهای آتی به تدریج این افراد برای ادامه درمان به مراکز درمانی فراخوانده میشوند تا مراحل درمان پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی غربالگر محور در منطقه آرمرده شهرستان بانه توسط بیمارستان شهید قاضی سنندج و بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس اظهار داشت: پیش بینی میشود در مدت برپایی دو روز این بیمارستان 200 بیمار واقعی از تمامی مراجعه کنندگان شناسایی شوند که طی اسفندماه سالجاری یا فروردین سال آینده برای ادامه درمان از آنها دعوت به عمل می آید و مراحل درمان خود را طی خواهند کرد.

دکتر حسینی در پایان اظهار داشت: این سومین بیمارستان صحرایی غربالگر محور است که توسطبیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج وابسته به معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه و با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس کردستان در استان برپا شده است.

گفتنی است که سه بیمارستان صحرایی غربالگر محور در روستای رزاب شهرستان سروآباد، روستای گشکی شهرستان کامیاران و طی امروز و فردا نیز در روستای آرمرده شهرستان بانه از 25 بهمن ماه تاکنون و درسالجاری برپا شده است.

ارسال نظرات