در پایان بهمن‌ماه باید به 75 میلیون و 81 هزار نفر یارانه پرداخت می‌شد، اما رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید به 75 میلیون و 236 هزار نفر یارانه پرداخت شده و معلوم نیست چه کسی پاسخگوی این اختلاف آماری ۱۵۵ هزار نفری است.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۸۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزای بسیج؛ ابهامات درباره تعداد دقیق افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند و افرادی که یارانه آنها حذف شده، همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، در اسفندماه سال گذشته ۷۶٬۷۱۲٬۰۰۰ نفر یارانه دریافت کردند. از ابتدای امسال و مطابق قانون بودجه، دولت موظف شد یارانه افراد پولدار را حذف کند تا برای پرداخت یارانه نقدی نیازی به استقراض از بانک مرکزی نباشد که محاسبات نشان می‌داد حذف ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر برای اجرای این حکم بودجه، ضروری است.

 آنطور که رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته، دولت از ابتدای امسال تاکنون یارانه ۳٬۳۰۰٬۰۰۰ نفر را حذف کرده که از این تعداد، ۸۷۰٬۰۰۰ نفر اعتراض کرده و پس از بررسی، یارانه حدود ۵۶۱٬۰۰۰ نفر از معترضان دوباره برقرار شده است. بنابراین در سال جاری یارانه ۲٬۷۳۹٬۰۰۰ نفر قطع شده است.

مطابق آمار ثبت‌ احوال در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن‌ماه امسال ۱٬۴۵۲٬۰۰۰ نفر در کشور متولد شده و ۳۴۴٬۰۰۰ نفر فوت کرده‌اند. بنابراین با فرض اضافه شدن خودکار نوزادان به لیست یارانه نقدی و حذف یارانه اموات، در این مدت ۱٬۱۰۸٬۰۰۰ نفر به جمع یارانه‌بگیران اضافه شده است.

اختلاف ۱۵۵٬۰۰۰ نفری آمارهای رسمی درباره یارانه‌بگیران

محاسبه آمار فوق نشان می‌دهد در پایان بهمن‌ماه باید به ۷۵٬۰۸۱٬۰۰۰ نفر یارانه پرداخت می‌شد، اما آنطور که رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ایرنا گفته در بهمن ماه امسال به تعداد ۷۵٬۲۳۶٬۰۰۰ نفر یارانه پرداخت شده است.

بر این اساس، آمارهای رسمی درباره ۱۵۵٬۰۰۰ نفر از افراد یارانه‌بگیر دچار ابهام است و  با توجه به مکانیزه بودن سیستم ثبت احوال و امکان اتصال آنلاین آن به سیستم سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این سوال مطرح است که علت این اختلاف آماری یارانه بگیران که مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان می‌شود از کجا نشات می‌گیرد؟
منبع: مشرق
ارسال نظرات