AFC بازي نمايندگان ايران و عربستان را در كشور بي‌طرف تأييد كرد
در تازه‌ترين ادعا يكي از روزنامه‌هاي سعودي نوشت كنفدراسيون فوتبال آسيا با درخواست عربستان براي برگزاري بازي‌هاي باشگاه‌هاي ايران و عربستان در كشور بي‌طرف به بهانه عدم امنيت در كشورمان موافقت كرده است. نكته قابل تأمل اينكه اين روزنامه همچنين مدعي شده كه مقامات فدراسيون فوتبال ايران هم تصميم AFC را پذيرفته‌اند و علي كفاشيان كه موضع منفعلانه و خلاف امنيت ملي او در اين قضيه همچنان ادامه دارد در حال مذاكره با دو كشور عربي براي قبول ميزباني مسابقات نمايندگان ايران و عربستان است!
کد خبر: ۸۶۴۶۳۹۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاري بسیج، هر چه 25 اسفند و موعد اعلام رأي كنفدراسيون فوتبال آسيا درباره ادعاي واهي سعودي‌ها به بهانه عدم امنيت ايران و برگزاري بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني و سعودي در ليگ قهرمانان در يك كشور بي‌طرف نزديك‌تر مي‌شود، شايعات و شنيده‌هاي زيادي در اين باره به گوش مي‌رسد. هر چند با ميزباني خوب ايران از تيم‌هاي اماراتي و قطري در ليگ قهرمانان تصور مي‌شد كه ورق به سمت كشورمان برگردد اما به نظر مي‌رسد كنفدراسيون فوتبال آسيا بدون توجه به اين مسئله، قصد دارد زير فشار سعودي‌ها با تأييد نبودن امنيت دركشورمان، بازي‌هاي نمايندگان دو كشور را در كشور سوم برگزار كند. در همين رابطه روزنامه الرياض عربستان در تازه‌ترين گزارش خود درباره تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: «يك منبع آگاه در فدراسيون فوتبال عربستان تأكيد كرد كه شيخ سلمان آل خليفه با وجود شكست در انتخابات فيفا نظرش را براي برگزاري بازي تيم‌هاي ايراني و عربستاني در زمين بي‌طرف تغيير نداده است. اين منبع آگاه به ما گفت روز ۱۵ مارس رأي كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بازي در كشور بي‌طرف رسماً اعلام مي‌شود. اوضاع و شرايط به روال سابق بر نمي‌گردد و روابط ديپلماسي دو كشور دو ماهي است كه قطع شده است.»
اين روزنامه به نقل از منبع آگاه افزوده است: «از جمله اطلاعاتي كه كسي نمي‌داند اين است كه فدراسيون فوتبال ايران در حال حاضر در حال رايزني با برخي فدراسيون‌هاي فوتبال آسيا به ويژه امارات و عمان است تا موافقت نهايي را كسب كند. انتظار داريم ايران قبل از ۱۵ مارس كشور بي‌طرف را انتخاب كند. اين تصميم، يعني بازي در ورزشگاه‌هاي بي‌طرف از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اتخاذ شده است و نمي‌توان از آن چشم‌پوشي كرد و اگر ايراني‌ها با بازي در مقابل تيم‌هاي عربستان سعودي در ورزشگاه‌هاي بي‌طرف مخالفت كنند تبعات اين امر برعهده خودشان خواهد بود و اين موضوع (تصميم‌گيري در اين باره) به خود ايراني‌ها مربوط است.» همچنين اين روزنامه مدعي شده است علي كفاشيان در جلسه‌اي كه در قطر براي حل مشكل دو كشور با حضور كميته اجرايي مسابقات برگزار شد راه حل‌هايي را پيشنهاد داده است كه اولين پيشنهاد كفاشيان برگزاري بازي‌ها به ميزباني ايران اما بدون تماشاگر بود كه با مخالفت طرف عربستاني مواجه شد!


همچنين ديروز روزنامه الشرق الأوسط در ادعاي واهي نوشت: «باشگاه‌هاي ايران به انتقال بازي‌هايشان به كشور سوم فكر مي‌كنند! انتخاب نمايندگان ايران دو شهر ابوظبي پايتخت امارات و مسقط پايتخت عمان است. البته باشگاه‌هاي ايران هنوز نامه رسمي خود را به AFC نفرستادند! ايراني‌ها تصميم به كناره‌گيري از رقابت‌ها را ندارند و تمام اين تهديدها از سوي فدراسيون و باشگاه‌هاي ايران جوسازي است تا رأي AFC را تغيير دهند كه بازي‌ها را به كشور سوم انتقال ندهد.»علاوه بر ادامه جوسازي عربستاني‌ها، قطري‌ها هم وارد اين بازي شده‌اند و سعي در حمايت از عربستان درباره ادعاي واهي‌شان دارند. عدنان العلي، سرپرست باشگاه لخويا كه براي بازي تيمش با ذوب آهن به اصفهان آمده بود، در مصاحبه تلفني با روزنامه الرياضيه عربستان، ادعاي سعودي‌ها را تكرار كرد: «رفتار مسئولان ايراني با كاروان ما مختلف بود زيرا تمام امكانات را به بهترين شكل ممكن براي ما مهيا كردند، درحالي كه از ما عكس مي‌گرفتند. تمام اين امكانات به نظرم ساختگي بودند!من كاملاً درك مي‌كنم كه چرا باشگاه‌هاي عربستان حاضر به بازي در ايران نمي‌شوند!»

ادامه جوسازي سعودي‌ها در شرايطي است كه مسئولان فدراسيون فوتبال ايران و در رأس آن علي كفاشيان، همچنان به موضع منفعلانه‌شان برابر عربستاني‌ها ادامه مي‌دهند و رئيس فدراسيون فوتبال ايران با ترجيح منافع شخصي‌اش كه در رابطه با شيخ سلمان رئيس بحريني AFC نهفته است، منافع ملي را زير پاگذاشته است تا به صورت غير مستقيم ادعاي سعودي‌ها درباره عدم امنيت ايران را تأييد كند، موضوعي كه به نظر مي‌رسد بايد مورد رصد نهادهاي امنيتي و قضايي قرار بگيرد و آنها اجازه ندهند كفاشيان و همكارانش در فدراسيون فوتبال بيشتر از اين به منافع ملي ضربه بزنند!
ارسال نظرات