مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
طرح توسعه جنگلکاری به سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار با مشارکت مردم اجراء می شود که عمدتا در شهرستان‌های طارم، زنجان و ایجرود اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۸۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست هم‌اندیشی مسئولان اداره کل منابع طبیعی با ائمه جماعات استان که در سالن اجتماعات « اٌرس » نهالستان کوشکن زنجان، با اشاره به آغاز عملیات توسعه جنگلکاری در استان زنجان گفت: این طرح به سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار با مشارکت مردم اجراء می شود که عمدتا در شهرستان‌های طارم، زنجان و ایجرود اجرایی می‌شود.

بهمن اسکندری با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های منابع طبیعی افزود: بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی در زنجان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خاک مهم‌تر از آب است، ادامه داد: منابع طبیعی استان برای حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری با انعقاد قرارداد با روحانیان و مبلغان طرح اعزام آنان به مناطق بحرانی استان زنجان را اجرایی می‌کند.

اسکندری در ادامه تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای برنامه‎‌های تدوین شده این اداره کل طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز با هدف استفاده از سرزمین‌های طبیعی بر اساس استعدادها و توان بومیان مناطق به منظور ایجاد درآمد جایگزین به اجرایی می شود.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 234 هزار هکتار عرصه ملی و طبیعی در استان زنجان خاطرنشان کرد: 56 درصد از این عرصه‌ها دولتی، 44 درصد زراعی و 5 درصد باقی مانده جنگلی است.اسکندری درباره اجرای طرحهای مطالعاتی توجیهی افزود: تاکنون 38 درصد از طرحهای مطالعاتی توجیهی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سطح 842 هزار هکتار انجام شده است.

اسکندری اجرای پروژه « ولیدر» در شهرستان طارم را از موفق‌ترین طرحهای این اداره کل دانست و افزود: اجرای پروژه آبخیزداری در این منطقه سبب شد که در سیل به وقوع پیوسته سال 92 در شهرستان طارم شاهد تلفات انسانی آنچنانی نشود.

این مقام استانی با اشاره به آغاز عملیات توسعه جنگل‌کاری به سطح یک هزار و 500 هکتار با مشارکت مردم تصریح کرد: این طرح عمدتا در شهرستان‌های طارم، زنجان و ایجرود اجرایی می‌شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در پایان ابراز کرد: معتقدیم با همکاری و مشارکت مردم می‌توانیم پروژه توانمندسازی جوامع محلی در حوزه آبخیز «قزل تپه» زنجان را با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق‌تر ادامه دهیم

ارسال نظرات