خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

معرفت و علم حقیقی مهمترین نکات زندگی حضرت فاطمه(س) هستند

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: بصیرت، معرفت و علم حقیقی مهمترین نکات زندگی حضرت فاطمه (س)هستند.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۱۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

حجت الااسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامو ن زندگی و ولایت مداری حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی مکرمه اسلام با آگاهی از تمام سختی هایی که در زندگی امیر مومنان وود داشت از جمله تنگ دستی و وجود دشمنانی که در هر فرصتی قدرت نمایی می کردند تصمیم گرفت که زندگی خود را با ایشان آغاز کنند

وی ادامه داد: اوضاع خانه علی (ع) گرفتاری های مختلفی داشت و حضرت زهرا با درک این سختی ها گاها نیاز های خود را به زبان جاری نمی کردند تا شرایط را برای همسرشان سخت تر نکنند و یا چیزی بخواهند که می دانند از توان همراه زندگیشان خارج است.

عباسی توضیح داد: حضرت فاطمه در زمان حیاتشان در همه امور با همسرشان همراهی می کردند و بخش قابل توجهی از غم ایشان را به دوش می کشیدند.

این مسئول ادامه داد: مردم و امت پدر فاطمه (س) جفای زیادی را در حق ایشان انجام دادند و این بانو در ماه های آخر زندگی خود درد و غصه عظیمی را تحمل کردند؛ از طرفی پدر بزرگوارشان را از دست داده بودند و از سوی دیگر با بی عدالتی در حق همسرشان رو به رو بودند.

عباسی افزود: مردم کار را به جایی رساندند که به امام علی (ع) گفتند صدای گریه و زاری فاطمه سبب ناراحتی ما است و از این رو حضرت زهرا به بقیع می رفتند و در آنجا مویه می کردند.

وی اضافه کرد: جمله جانسوزی از حضرت زهرا وجود دارد که ایشان فرموده اند اگر این میزان بلا که من کشیده ام بر روز روشن نازل می‌شد روز همچون شب تا می گشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در پایان یادآور شد: حضرت فاطمه (س)برای ادامه راه ولایت بلاها و دردهای زیادی را تحمل کردند و در عین حال با معرفت، علم و بصیرتی که در وجود ایشان وجود داشت به عنوان بانوی نمونه اسلام معرفی میکند، ما باید به پیروی از ایشان علم حقیقی که همان دانش ائمه و درک قرآن است را در خود زنده کنیم و در همان راه قدم برداریم.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها