انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۴۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» با هدف انتقال نقطه نظرات، دغدغه‌ها و رهنمودهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به مسئولان و آحاد ملّت شریف و انقلابی ایران اسلامی درباره‌ اهمیّت و حفظ محیط زیست تألیف شده است.

این اثر مشتمل‌بر تمامی بیاناتی است که معظّمٌ‌له از سال 63 تا کنون در این موضوع موضوع بیان فرموده‌اند. برخی از بیانات موجود در این اثر، تاکنون منتشر نشده است و می‌تواند منبع بدیعی برای علاقمندان به کلام ایشان باشد.

فصل اوّل کتاب به بیان اهمّیّت محیط زیست اختصاص دارد. رهبر معظّم انقلاب با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات معصومین (علیهم‌السّلام) و با تکیه بر قانون اساسی به بیان اهمّیّت حفاظت از محیط زیست و فواید متعدّد محیط زیست پرداخته‌اند.

در فصل دوّم این اثر به برخی از چالش‌ها و موارد تخریب محیط زیست اشاره شده است و فصل سوّم به  تمامی ابلاغیه‌های صادرشده از سوی ایشان که مرتبط با محیط زیست است، اختصاص دارد.

فصل چهارم کتاب، مطالبات ایشان از مسئولان دستگاه‌های مختلف در زمینه‌ی حفاظت محیط زیست را در خود جای داده است. در فصل پنجم به وظایف عموم مردم در این زمینه و در فصل ششم به برخی از استفتائات شرعی در زمینه‌ی محیط زیست پرداخت شده است.

امید است رهنمودهای معظّمٌ‌له مورد توجه و مبنای عمل مسئولان قرار گیرد و ملّت انقلابی نیز با مطالعه‌ی این کتاب و آشنایی با دغدغه‌ها و نگرانیهای ایشان، اهتمام بیشتری را در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به کار بندند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی این مجموعه اینجا را کلیک و یا عدد 22 را به سامانه پیامکی 100020120 ارسال کنند.

ارسال نظرات