یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:
دولت نباید درصدد قطع یارانه بگیران در خانواده‎های پر جمعیت باشد این رویه در تضاد با افزایش جمعیت است دولت به بهانه اینکه یارانه وسیله‎ای برای کثرت خانواده‎های پر جمعیت است نباید اقدام به حذف یارانه نوزادان نماید که از شور و نشاط جمعیتی کاسته خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۴۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عملکرد 20 ماهه دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ضعیف‌تر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد.

دولت با سرکشی به اطلاعات اقتصادی متقاضیان دریافت یارانه نقدی  مبادرت به حذف افراد از لیست یارانه‌ها می‌کند و در صورت اعتراض، سرپرست خانوار را عملا مجبور می‌کند تعهدنامه عجیبی را تایید کند. طبق این تعهدنامه به دولت اجازه داده می‌شود در هر حوزه‌ای که می‌خواهد به زندگی «حذف‌شدگان معترض» سرکشی کند.
هم‌اکنون دولتی‌ها افراد را به اتهام(!) داشتن حتی یک واحد آپارتمان زیر 50 متری که پردرآمد می‌داند و تشخیص می‌دهد که این خانوارها به یارانه نقدی احتیاج ندارند! دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سیاست سکوت، افشای قطره‌چکانی اطلاعات و حذف بی‌سروصدای متقاضیان دریافت یارانه نقدی را در پیش گرفته و با وجود اینکه در حذف افراد از لیست یارانه با خطاهای بزرگ مواجه شده اما به ادامه این سیاست اصرار دارد.

محمدرضا قوسیان کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: هدفمندی یارانه به شیوه صحیح مدیریت نمی‎شود و یاددهی فنون ماهیگیری بهتر از ارائه ماهی است.

وی با بیان اینکه یارانه کفاف حداقلی برای اقشار آسیب پذیر است افزود: یارانه به عنوان بیت المال در اختیار مسئولان است تا با رعایت توزیع بهینه اقشار آسیب پذیر را از حقوق خود بهره مند سازند.

قوسیان با انتقاد از رویه فعلی واریز یارانه خاطر نشان کرد: دولت نباید درصدد قطع یارانه بگیران در خانواده‎های پر جمعیت باشد که مانع از افزایش جمعیت است دولت به بهانه اینکه یارانه وسیله‎ای برای کثرت خانواده‎های پر جمعیت است نباید اقدام به حذف یارانه نوزادان نماید که از شور و نشاط  جمعیتی کاسته خواهد شد.

این کارشناس مسایل اقتصادی در پایان افزود: در موعد واریز یارانه در سطح شهرستان کارگران رغبت به کار ندارند که مانع بزرگ برای صنعت و اقتصاد محسوب می‎شود.

ارسال نظرات