عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه:

رشد و ارتقای مهارت های کارگران در گرو مراجعه به فرهنگ قرآن است

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه گفت: کارگران برای رشد و ارتقای مهارت های خود باید به متن قرآن و فرهنگ قرآنی مراجعه کنند و باید فعالیت‌های قرآنی را در میان کارگران، خانواده‌ها و فرزندان آنها تعمیم داد.
کد خبر: ۸۶۴۶۱۴۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه و مدیر گروه علوم و فنون قرائات مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) افزود: برگزاری مسابقات قرآنی اقدامی مقدماتی برای جذب نیروهای قرآنی و کسب اطلاع درباره ارگان‌هایی است که اقدام به برگزاری این مسابقات می‌کنند؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار ور فاه اجتماعی هم یکی از این نهادهاست که امسال به برگزاری مسابقه ای قرآنی میان جامعه کارگران کشور در مشهد مقدس اقدام کرده است.

این عضو کمیته فنی مسابقات قرآنی ادامه داد: نکته‌ای که در این مسابقات وجود دارد این است که شاید بسیاری از شرکت‌کنندگان این مسابقه کارگر یا عضو جامعه کار نباشند. بنابراین اگر بخواهیم مسابقه را میان یک گروه هدف برگزار کنیم، باید تعریف بهتری از مخاطبان خود داشته باشیم. معمولا افرادی که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند از قاریان مطرح کشور هستند که پیش از این هم در مسابقات مختلف قرآنی دیگر شرکت کرده یا حائز رتبه شده اند.

شهیدی‌پور بیان کرد: من معتقدم که برگزاری این‌گونه مسابقات در جهت نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و افزایش دانش نظری و فنی ضرورت دارد. از طرف دیگر باید شرایط شرکت‌کنندگانی که زیرمجموعه وزارت کار هستند، تعیین شود تا قاریان مطرح کشور به جای کارگران در این مسابقات شرکت کنند و امکان کسب رتبه را از افراد دیگر بگیرند. در واقع باید افرادی در مسابقه شرکت کنند که دقیقا تحت پوشش اداره کار قرار گرفته دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی آغازی برای کشف استعدادهاست، افزود: باید فعالیت‌های قرآنی را در میان کارگران، خانواده‌ها و فرزندان آنها تعمیم بدهیم و این از طریق تحت پوشش قرار دادن آنها در کلاس‌های آموزشی و تشویقی در جهت تربیت دینی و نخبه‌پروری امکان‌پذیر است. اما تنها نباید به برگزاری این مسابقات اکتفا شود. کارگران باید در زمینه ترویج، آموزش و پژوهش‌های قرآنی تشویق شوند و همچنین زمینه‌ای مهیا شود که بتوانند تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه موضوعات معارفی بگذرانند. این‌گونه است که جامعه کارگری ما قرآنی می‌شود و آموزه‌های قرآنی تعمیق پیدا کرده و نهادینه می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه همچنین با ارائه یک پیشنهاد ادامه داد: این فعالیت‌ها باید به صورت مداوم در طول سال ادامه‌ یابد و به مسابقات و افراد خاص محدود نشود. همچنین باید زمینه حضور شرکت‌کنندگان از صنف ها و گروه های مختلف نیز فراهم و در رشته‌های قرآنی به بحث مفاهیم و نه صرفا ترتیل خوانی و حفظ پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران و جامعه کار برای رشد و ارتقای خود باید به متن قرآن و فرهنگ قرآنی مراجعه کنند. امیدواریم در مسابقات امسال این رویکرد تعریف شود.

ارسال نظرات