خبرهای داغ:
ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند که در روز درختکاری، بیش از 7 هزار نهال در ناحیه شهری مهرگان قرص خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۷۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منابع طبیعی، موهبتی هستند الهی که خدا آنها را برای آسایش و آرامش بشر آفریده و فایده های فراوانی را در آنها قرار داده تا بسیاری از نیازهای انسان را برآورده سازند.

دیدن مناظر زیبای درختان و گلها در طبیعت، دل و جان انسان را صیقل داده و آرامش خاصی بر قلب او حاکم می کند.

قامت افراشته درختان سبز، روح آدمی را صفا بخشیده و به زمین خسته نفسی تازه و جانی دوباره می بخشد که از این روی علاقه ایرانیان به طبیعت دارای سبقه تاریخی بسیاری است.

تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

همه ساله به رسم دیرین ایرانیان طبیعت دوست، روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند.

ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

در شهرستان البرز نیز این مراسم در روزهای مختلف هفته منابع طبیعی و با حضور مردم و مسئولان برگزار می شود.

در شهر محمدیه، آیین کاشت بیش از ۷ هزار نهال، فردا (۱۵ اسفند) رأس ساعت ۱۰ صبح در انتهای بلوار شهید رجایی مهرگان برگزار می گردد.

همچنین مراسمات مشابهی روز یکشنبه (۱۶ اسفند) رأس ساعت ۹ صبح در بلوار امیرکبیر شهر صنعتی البرز، روبروی شرکت نخ البرز و نیز در روز پنج شنبه (۲۰اسفند) در روستای کوچار برگزار خواهد شد.

3011/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها