امام جمعه ملکشاهی گفت: انتخابات هفتم اسفندماه روز شكوه و تجلي مردم سالاري دينی بود.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۵۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: در سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب، هفتم اسفند 94 تجلي‌گاه سال همزباني و همدلي دولت و ملت را ترجماني شايسته و الهام‌بخش بود. به اين اميد كه در سايه سار اين حضور، نشاط و سرزندگي توأم با عزت و سربلندي ملت شريف ايران، روزافزون گرديده و با صلابت و استواري، قله‌هاي پيشرفت و بهروزي، يكي پس از ديگري به فضل الهي فتح گردد.

وی اظهارکرد: در روز هفتم اسفند 94 به انگشت سبابه هر ايراني كه مي‌نگريستي، نقش و نگار يك حقيقت را مي‌ديدي، آن‌هم كانون اصلي قدرت و اقتدار، يعني وحدت و يكدلي بود.

انتخابات با شكوه 7 اسفند پيام‌ها و دستاوردهاي آن

امام جمعه ملکشاهی به حضور گسترده ملت ایران در انتخابات اشاره کرد و گفت: ملت ايران با پشت سر گذاشتن يك جمعه پركار، برگ زرين ديگري بر افتخارات خود افزود و روز هفتم اسفندماه را به روز شكوه و تجلي مردم‌سالاري ديني تبديل نمود. مشاركت 62 درصد واجدين شرايط براي رأي دادن در انتخابات، نشان از وحدت، انسجام، شور و نشاط ملي و پيوند ناگسستني مردم با نظام اسلامي دارد.

"
سیدابوالفضل حسینی" افزود: نظام اسلامي با برخورداري از چنين پشتوانه مردمي، با سرعت مسير پيشرفت و قرارگرفتن بر قله‌هاي عزت و افتخار را مي‌تواند طي كند به بركت همين پشتوانه‌هاي مردمي و بر همين اساس با تكيه بر همين مردم هميشه در صحنه و خالق حماسه‌هاي ماندگار و زيبا، جمهوري اسلامي مي‌تواند با شتاب بخشيدن به‌ پيشرفت‌هاي خود و ساختن ايران، تبديل به يك قدرت مؤثر و تعيين كننده بين‌المللي باشد.
حجم بالاي مشاركت و حضور پرشور مردم ايران در انتخابات هفتم اسفند سال 1394، اين روز را در تاريخ انقلاب اسلامي ماندگار كرد.

خطیب جمعه ملکشاهی تصریح کرد: حضور مردم بيانگر اين واقعيت است كه مردم ايران دعوت رهبر انقلاب را براي مشاركت در انتخابات لبيك گفته اند و فارغ از جناح بندي های سياسي، رأي خود را به صندوق اقتدار نظام جمهوري اسلامي انداخته‌اند تا در آشفته‌بازار ناامني در خاورميانه، نظام و حكومت را براي تأمين امنيت كشور بيش از هر زمان ديگر ترغيب كنند.

ترسيم نقشه راه مجلس دهم، پيشرفت کشور

حجت الاسلام حسینی گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در پيام سپاسگزاري از مردم و مسؤولان براي نمايش چهره درخشان و پراقتدار نظام مبتني بر مردم‌سالاري ديني به جهانيان در روز هفتم اسفندماه، نقشه راه مجلس دهم را ترسيم نمودند. رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين پيام از «پيشرفت كشور»، به‌عنوان يك هدف اساسي ياد كرده، لوازم و الزامات رسيدن به اين هدف اساسي را برشمردند. سرفصل‌هاي اين لوازم و نقشه راه كه به‌نوعي نقشه راه براي تمامي كارگزاران نظام محسوب مي‌شود، عبارت است از:

1.
خدمت صادقانه: خدمت به مردم اگر صادقانه باشد، يك عبادت محسوب مي‌شود. عبادتي كه بعد از ايمان به خدا و پرستش آن يگانه بي‌همتا، نزد پروردگار اجري عظيم و پاداشي بزرگ دارد.

2.
ساده‌زيستي: مسؤول در نظام جمهوري اسلامي بايد ساده‌زيست باشد. زندگي اشرافي و گرفتار شدن در مسير تجملات، آفت بزرگي براي مسؤولان به‌حساب مي‌آيد.

3.
پاك‌دستي: از نيازهاي ضروري امروز جامعه اسلامي، يك مبارزه معقول، قانوني و قاطع با فساد در تمامي زمينه‌ها مي‌باشد. 4. حضور پيوسته در جايگاه مسؤوليت:

درس مردم سالاري ديني به دموكراسي آشوب طلب‌

وی اذعان کرد: راي نياوردن لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و کسب رای بعنوان نفر پانزدهم توسط دبیر شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بيانگر اين مطلب است کساني که ادعاي تقلب در انتخابات را در سال 88 داشت ادعايي دروغ بود و اين واقعيت را عملکرد شوراي نگهبان ميگويد.

سیدابوالفضل حسینی اضافه کرد: انتخابات هفتم اسفند را بايد اوج بلوغ سياسي مردم ايران دانست. اين نه يك ادعاي ژورناليستي، بلكه واقعيتي است كه مي‌توان با تحليل رفتار مردم در جريان اين انتخابات بر آن صحه گذاشت؛ رفتاري كه در ابتدا متوجه ميزان مشاركت عمومي در چنين انتخاباتي است و در ثاني به نوع انتخاب مردم معطوف مي‌شود.

امام جمعه ملکشاهی با اشاره به هفته احسان و نيکوکاری گفت: امام صادق(ع) فرمود؛ محبوب‌ترين و دوستداشتني‌ترين عمل در پيشگاه خداوند تبارك و تعالي، خوشحال كردن مؤمن است به اين كه يا او را از گرسنگي سيرش كند؛ يا او را از گرفتاري نجات دهد؛ يا قرض و دينش را اداء نمايد.

خطیب جمعه ملکشاهی ضمن تبریک هفته کمیته امداد و جشن نيكوكاری گفت: در ميان نهادهايي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوجود آمدند، كميته امداد امام خميني، دو ويژگي عمده و افتخارآميز دارد؛ يكي آن‌كه اين كميته، منتسب به حضرت امام خميني (ره) است و اين افتخار بزرگي است كه مردم، اين نهاد را با نام بلند امام خميني (ره) مي‌شناسند؛ ديگر آن‌كه برنامه و هدف كميته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفين است و در فرهنگ اسلامي بر كمك و حمايت از اين افراد تأكيد فراوان شده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: علاج فقر به شكل اصولي در هرجامعه اي، از راه استقرار عدالت اجتماعي و نظام عادلانه در محيط جامعه است، تا كساني‌كه اهل دست‌اندازي به حقوق ديگرانند، نتوانند ثروتي را كه حقّ همگان است، به سود خود مصادره كنند. اين يک وظيفه دولتي و حكومتي است.

وی تصریح کرد: همه بايد خود را موظّف به مواسات بدانند. مواسات يعني هيچ خانواده‌ ای از خانواده‌هاي مسلمان و هم ميهن و محروم را با دردها و محروميتها و مشكلات خود تنها نگذاشتن؛ به ‌سراغ آن‌ها رفتن و دست كمك‌رساني به‌سوي آن‌ها درازكردن. امروز اين يك وظيفه جهاني براي همه انسان‌هايي است كه داراي وجدان و اخلاق و عاطفه انساني هستند، اما براي مسلمانان، علاوه بر اين‌كه يك وظيفه اخلاقي و عاطفي است، يك وظيفه ديني است.

سیدابوالفضل حسینی به روز درختکاری اشاره کرد وگفت: منابع طبيعي ثروتهاي ملي‌اند؛ مال اين دولت و آن دولت و اين وزير و آن وزير كه نيستند؛ اين‌ها مال ملتها است؛ آنهم نه ملتها در يك نسل؛ ثروتي است متعلق به ملتها در طول تاريخشان، از اين‌ها بايد استفاده كنند. روي مسأله تخريب جنگلها حساس باشيد. فشار به جنگلها زياد است. جنگلها را بايد حفظ كرد. منابع طبيعي و مراتع را بايد حفظ كرد.

خطیب جمعه ملکشاهی ذر پایان گفت: سنت درخت‌كاري، خيلي سنت خوبي است. كار ما كه درخت مي‌كاريم، يك كار نمادين است. ما يك درخت مي‌كاريم تأمين فضاي حياتي براي انسان است. ما براي حفظ جنگلها قوانيني لازم داريم و يك اراده قوي و عزم راسخي لازم داريم براي جلوگيري از تصرف زمينهاي اطراف شهرهاي بزرگ، كه افرادي آنها را مي‌گيرند و تبديل مي‌كنند به ساختمان، به آپارتمان‌هاي بلندمرتبه.

ارسال نظرات