امام جمعه دره شهر: شعار علیه فرماندار بعنوان نماینده اصلی دولت، شعار علیه سلامت انتخابات، شکستن شیشه فرمانداری وشهرداری، تضییع اموال دولتی ّو آب به آسیاب دشمن ریختن خیانت به خون شهدا است و اینکار به هیچ وجه از احدی پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۵۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام " محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از اغتشاشات هشتم اسفند در این شهرستان گفت: متاسفانه عده ای افراد خام و مغرض به بهانه واهی و برای بردن آبروی این شهر فرهنگی جلوی درب فرمانداری این شهرستان بنای اغتشاش را گذاشتند.

وی با بیان اینکه این عده آبروی 22 هزار از افراد نخبه و فرهنگی را به خطر انداختند، اظهار کرد: نباید بگذاریم عده ای به بهانه انتخابات و از بین بردن اموال دولتی با آبروی ما و نظام بازی کنند.

قنبر بیگی با انتقاد از حضور کمرنگ معتمدین در این جریان، افزود: بزرگان و معتمدین شهر می توانستند با حضور خود و توضیح این قضیه به جوانان از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

وی علت این اغتشاش راهمان شایعه تقلب دانست و تصریح کرد: فرماندار، شورای نگهبان و دست اندکاران انتخابات شبانه روز با تلاش خستگی ناپذیر از رای که حق الناس مردم است حراست کردند، آن وقت افرادی بیایند شایعه کنند تقلب شده که این امر امکان پذیر نیست.

خطیب نماز جمعه دره شهر یادآور شد: دقت کار این دوستان بحدی زیاد بود که برای اختلاف جزیی در مورد سه رای یک ساعت و نیم این موضوع بررسی و بعد از رفع ابهام امضا شد.

وی افزود: بنده نیز در جریان این تجمع از طرف مردم رسیدگی کردم که خوشبختانه هیچ مورد خاصی در انتخابات شهرستان بوجود نیامده بود.

حجت الاسلام قنبر بیگی خاطرنشان کرد: با وجود بیش از 10 نفر از طرفداران کاندیداها، نماینده فرمانداری، شورای نظارت و شورای نگهبان امکان ندارد یک رای را حتی در یک شعبه دور افتاده کم و زیاد کرد.

وی با بیان اینکه تنها اشکال مربوط افرادی سر صندوقها بود، تصریح کرد: اعلام آمار غیر قانونی و مجهول انها مبنی محاسبه مردم قرار گرفته بود.

امام جمعه دره شهر افزود: برخی نیز چند روز قبل از انتخابات کاندیدای خود را برنده اعلام می کند که باید پرسید از روی کدام معیار و آمار اینگونه حرفها را می زنید.

وی تاکید کرد: نیروههای امنیتی اینگونه افراد را پیگیری و به دست قانون بسپارند تا بار دیگر کسی قبل انتخابات نتیجه اعلام نکند.

قنبر بیگی همچنین این اغتشاشات را همان فتنه 88 در مقیاس کوچکتر دانست وتصریح کرد: این بدعت بدی است که هنوز آرا شمارش نشده مردم به بهانه یک شایعه به خیابانها بریزند.

وی در ادامه به تخریب اموال دولتی نیزاشاره کرد و افزود: شهرداری با مکافات یک دستگاه آتش نشانی برای مردم خریداری کرد که ان را نیزنابود کردند، حال اگر خانه ای در شهرستان آتش بگیرد چه کسی جوابگو خواهد بود.

خطیب نماز جمعه دره شهر گفت: شعار علیه فرماندار بعنوان نماینده اصلی دولت، شعار علیه سلامت انتخابات، شکستن شیشه فرمانداری وشهرداری، تضییع اموال دولتی ّو آب به آسیاب دشمن ریختن خیانت به خون شهدا است و اینکار به هیچ وجه از احدی پذیرفته نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی خود کاندیدایی که رای بیشتری آورده در جمع این افراد تمکین به قانون را اعلام می کند اما باز مردم به خانه هایشان نمی روند نشان می دهد خیلی از این افراد طرفدار این کاندیدا نبودند.

قنبر بیگی اضافه کرد: در دستگیری برخی عوامل این اغتشاشات معلوم شد برخی از انها اصلا رای نداده اند و فقط به دنبال اختشاش بودند.

امام جمعه دره شهر همچنین به حضور فرمانده انتظامی ایلام در شهرستان اشاره کرد و افزود: وقتی سردار دولتی بعنوان یادگار هشت سال دفاع مقدس مردم را به ارامش دعوت می کند برخی افراد برای زیر سوال بردن مردم میهمان نواز این شهر به این سردار عزیز سنگ پرتاب می کنند.

وی تصریح کرد: چرا باید نیروی انتظامی که برای امنیت شهرستان این همه زحمات می کشد بجای اینکه صورتهایشان را ببوسیم به انها آب دهان پرتاپ کنیم،در حالیکه سردار دولتی به انها دستور داده بود با وجود اینکه سنگ خوردند و فحش شنیدن نباید قطره ای خون دماغ از کسی جاری شود.

حجت الاسلام قنبر بیگی یادآور شد: همین جریان با جمعیت بسیار کمی در یکی از شهرستانها سه کشته داد ولی سردار دولتی تاکید کرد دست روی کسی بلند نکنند.

وی با بیان اینکه برخی می خواستند از این فرصت برعلیه فرماندار دره شهر استفاده کنند، افزود: بنده خودم منتقد برخی کارهای فرماندار هستم اما در رابطه صحت انتخابات تمام تلاش فرماندار را مطابق قانون و صحیح تر می دانم.

وی با اشاره با اینکه تلاش کردیم بیشترین رافت اسلامی نسبت به افراد خاطی جاری شود، افزود: در شهری به شهر تاریخ، فرهنگ، شهید پرور، ولایی و نخبه پرور معروف است باید بجای اغتشاش و آتش زدن اموال دولتی قانون سر لوحه کار قرار گیرد.

امام جمعه دره شهر خاطرنشان کرد: بزرگان، نخبگان،فرهیختگان و ریش سفیدان این شهر با فرهنگ کمک کنند دیگر از این اتفاقات ناگوار پیش نیاید.

ارسال نظرات