امام جمعه هرات گفت: تامین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی؛ باید اولویت مجلس آینده باشد.
کد خبر: ۸۶۴۶۰۲۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم،خطیب نماز جمعه این هفته هرات نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

«حجت الاسلام جعفری» گفت: نمازگزاران با عمل به دستورات خداوند و دوری از گناه و معصیت میتوانند در جمع متقین قرار گیرند.

جعفری در ادامه پیرامون آفات زبان، از جمله مسخره کردن مطالبی را مطرح کرد.

امام جمعه هرات اظهار داشت: خداوند متعال درآیه 11 سوره حجرات در رابطه با ضرورت پرهیز از مسخره کردن دیگران فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن یَکُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَن لَّمْ یَتُبْ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ».

در این آیه خداوند فرموده است: «اى کسانى‌که ایمان آورده‌‏اید نباید گروهى از مردان شما گروه دیگر را استهزاء کنند، شاید آن‌ها که مورد استهزاء واقع مى‌‏شوند بهتر از مسخره کنندگان باشند و همچنین زنان یکدیگر را مسخره نکنند، زیرا ممکن است زنان مسخره شده از آن‌ها که مسخره مى‏‌کنند بهتر باشند و مبادا از یکدیگر عیب‌جویى کنید و زنهار از این‌که یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند یاد کنید که پس از ایمان آوردن، نامى که نشان از فسق و فجور دارد بسیار زشت است و هر کس که از این رفتار توبه نکند ستمگر و ظالم است».

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: انسان ها اغلب در زندگی خود دچار مشکلات و تحیر و سرگردانی هستند و اشتباهات او در زندگی بسیار است که سر منشاء تمام این گرفتاری ها و تحیرات بی تقوایی است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه ضمن تشکر از ملت شریف و بصیر ایران در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار داشت: ملت موقعیت شناس و دشمن شناس ایران در هفتم اسفندماه حماسه بزرگی آفریدند و باعث یاس و ناامیدی دشمنان اسلام شدند.

امام جمعه هرات افزود: حضور حماسی ملت ایران در پای صندوق های پیامد های بسیاری را در پی داشت، از جمله موجب امیدواری دردل دوستداران انقلاب و از همه مهمتر مستضعفین جهان شد، پیامد دیگر حضور حماسی ایران در انتخابات این بود که دشمنان متوجه شدند که ملت ایران هیچگاه پشت انقلاب و رهبری را خالی نمیکنند و به مستضعفین نشان دادیم که با ایستادگی و پایداری میتوان آزادی به دست آورد.

وی گفت: مهمترین پیامد انتخبات این بود که مردم مسولیت خود را به نحو احسن انجام دادند و حال نوبت منتخیبن ملت است که با حضور در مجلس نیازها و مشکلات آنان را برطرف کنند.

امام جمعه هرات اظهار داشت: نمایندگان بدانند همین مردم با رای خود آنان را بر صندلی بهارستان نشانند و اگر خواسته آنان در چهار سال آینده برآورده نشود دیگرنباید امیدی به رای ملت داشته باشند .

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: نماینده ملت در مجلس باید خدمتگزار نظام و انقلاب باشد و خود را سرگرم مسائل غیرضروری نکند تا ازاقتصاد و مشکلات نیازمندان غافل بماند.

جعفری افزود: مسئولین اگر وقتشان را صرف اقتصاد درون زا کنند مطمئنا میتوانند اقتصاد را خود کفا کنند.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: ملت همیشه در صحنه ایران شایسته و سزاوار بهترین خدمات هستند و مسئولین اولا به خاطر مسلمانی و قرآن،دوما به خاطر تبعیت از رهبری و سوما به خاطر نوعدوستی و حس وظیفه به ملت خدمت کنند.

حجت الاسلام جعفری در پایان به مناسبت های هفته پرداخت.

ارسال نظرات