خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: اینکه دولت مصر سفیر خود را به رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌ اقدام زشتی است و مردم ایران اعلام می‌کنند که حرکت چند دولت حقیر در تروریستی نامیدن حزب الله و اقدام اخیر مصر در ارتباط با رژیم صهیونیستی محکوم بوده و به جایی نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۶۴۵۹۸۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س)‌ برگزار شد، از نماز به عنوان معراج مومن و مکتب انسان‌سازی نام برد و اظهار کرد: هر فرد باید خانواده خود را به نماز دعوت کند زیرا مسلمان در برابر اعضا خانواده خویش مامور به تبلیغ اعمال دینی است.

وی با تاکید بر اینکه ترغیب افراد به مستحبات باید با اخلاق نیکو و درست انجام شود، اضافه کرد: بر اساس روایات پیامبر اسلام(ص) رحمت خداوند شامل افرادی می‌شود که همسر خود را به نماز دعوت می‌کند؛ نقش همسر در فضای خانه بی‌بدیل است زیرا با جهت‌گیری مطلوب یا غیر مطلوب این افراد آینده اعضا خانواده به شیوه متفاوتی رقم زده می‌شود.

امام جمعه قم مساعدت معنوی همسران به یکدیگر را پایه اصلی زندگی درست دانست و خاطرنشان کرد: در آغاز زندگی باید به مسائل و مواظبت‌های معنوی با استفاده از اخلاق نیکو توجه شود؛ میزان طلاق، اختلافات و از دست رفتن فرزندان در مقام تربیت از مصیبت‌های اجتماعی جامعه اسلامی بوده و تنها راه اصلاح خانواده، رعایت اصول مورد نظر اسلام است.

وی با اشاره به اینکه مرگ انسانی پنهان است، یادآور شد: پنهان بودن مرگ برای آزمون و پیشرفت بشر لازم بوده و رسالت شیطان زیبا نشان دادن زشتی‌هاست که سبب به تاخیر انداختن توبه‌ها می‌شود.

اعرافی با بیان اینکه مرگ در دیدگاه کافران جایگاهی ندارد، مطرح کرد: مرگ به عنوان سرمایه ابدی و جاویدی که می‌تواند انسان را به قله‌های عرفان برساند به شقاوت ابدی تبدیل می‌شود به همین علت از اکنون باید با اطاعت از عوامر الهی، خود را از عذاب الهی بازداریم.

وی درگذشت آیت‌الله واعظ طبرسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت و ادامه داد: این عالم از جوانی به تدریس و تحصیل مشغول و در خدمت انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه انتخابات هفتم اسفندماه را فصل جدیدی برای مردم سالاری دینی در کشور ایران دانست و اضافه کرد: باید از مردم شریف ایران اسلامی، مجریان و ناظران انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تقدیر کنیم که این انتخابات را با شکوه مناسبی برگزار کردند.

وی مردم‌سالاری مبتنی بر ارزش‌های دینی را از پیام‌های انتخابات برشمرد و عنوان کرد: برگزاری 37 انتخابات با مشارکت‌های گسترده مردم نشان از بزرگی انقلاب اسلامی و پایداری آرمان‌های امام خمینی(ره) است.

اعرافی با بیان اینکه انتخابات دشمن را ناامید کرده است، گفت: پیام انتخابات این است که ایران پایدار و مقاوم بوده و مردم در صحنه‌های مختلف نظام حضور دارند و از مبانی ولایت فقیه و اسلام حراست می‌کنند؛ ایران به عنوان کشوری امن در کنار مستضعفان بوده و با اطاعت از رهبری در مقابل توطئه‌های دشمن می‌ایستد.

وی خطاب به نمایندگان مردم در انتخابات هفتم اسفندماه مطرح کرد: این افراد باید رهنمودهای رهبری را مورد توجه قرار داده و به مسائل فرهنگی و اقتصادی به صورت ویژه نگاه داشته باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه حفظ منابع طبیعی را وظیفه شرعی و قطعی در دنیای امروز دانست و مطرح کرد: تخریب جنگل‌ها، باغ‌ها و کمبود نزولات آسمانی سبب پیشرفت کویر در استان‌های مرکزی و به تهدیدی برای نظام اسلامی تبدیل شده است.

وی از ریزگردها به عنوان تهدید دیگری در نظام اسلامی نام برد و گفت: ریزگردهای قم استان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کند و اکنون نیمی از استان‌های کشور در معرض خطر ریزگردها است به همین علت از نظر شرعی و اخلاقی باید به درخت‌کاری اهتمام ورزیده و منابع طبیعی را حراست کنیم.

اعرافی با تاکید بر اینکه در حوزه منابع طبیعی مسئولان استانی اقدامات مناسبی را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: فرهنگ حفظ منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و فضای سبز باید در جامعه ترویج یابد تا از توسعه بیابان جلوگیری شود.

وی از سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی در هفته آینده یاد کرد و افزود: ‌برای فقرزدایی از محرومان کمیته امداد امام خمینی(ره) و  سازمان بهزیستی فعال هستند اما در کنار این دستگاه‌ها، مردم‌ها و موسسه‌های خیریه مختلف به مشکلات قشر نیازمند جامعه توجه دارند که این فعالیت‌های مردمی بسیار ارزشمند است زیرا مبارزه با فقر فقط به نهادهای رسمی واگذار نمی‌شود هر چند سیاست‌گذاری‌های کلان و تصمیم‌های جدی‌تری باید توسط مجلس و دولت اتخاذ شود.

امام جمعه قم مشارکت مردم در جشن نیکوکاری را مطلوب دانست و عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید مشارکت مردم در این حوزه بیشتر شود تا قشر محروم جامعه از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار باشند.

وی صدور بیانیه اخیر کشورهای خلیج فارس را اقدام زشت و خبیثانه‌ای خواند و ادامه داد: این کشورها حزب‌الله مجاهد در برابر دشمنان اسلام را تروریست نامیده‌اند اما کشورهای وامانده در منطقه نمی‌توانند در برابر توانایی‌ها فسلطین و حزب‌الله لبنان بایستند زیرا این گروه توانست برای نخستین بار رژیم صهیونیستی را به عقب رانده و به دل ارکان این رژیم ترس افکند، این بیانیه نشان می‌دهد که این کشورها پشتوانه تروریست هستند.

اعرافی خاطرنشان کرد: اینکه دولت مصر سفیر خود را به رژیم صهیونیستی فرستاده‌ اقدام زشتی است و مردم ایران اعلام می‌کنند که حرکت چند دولت حقیر در تروریست نامیدن حزب الله و اقدام اخیر مصر در ارتباط با رژیم صهیونیستی محکوم بوده و به جایی نمی‌رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها