خطیب جمعه بهاباد:

دستگیری و کمک به فقرا و نیازمندان باعث سعادت دنیا و آخرت می شود

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گفت: دستگیری و کمک به فقرا و نیازمندان باعث سعادت دنیا و آخرت می شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۹۷۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان و با اشاره به فرا رسیدن 14 اسفند سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: تأسیس این نهاد مبارک، خدمت بزرگی به مستضعفان و محرومان بود که امروز حتی در خارج از کشور نیز منشأ آثار و برکاتی است.

امام جمعه بهاباد افزود: توجه به محرومان یک وظیفه مهم دینی و اخلاقی است و باید توجه داشت که پشتوانه اصلی انقلاب و نظام اسلامی، محرومان و مستضعفان و به تعبیر امام راحل، کوخ نشینان بودند.

وی تصریح کرد: امروز روز جشن احسان و نیکوکاری از سوی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برگزارشده است اگر انسان توجه داشته باشد کمک به دیگران و دستگیری از نیازمندان و فقرا یک وظیفه دینی به حساب می آید.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: گاهی در جائی دیگر حوادثی پیش می آید که انسان باید کمک مالی داشته باشد در آن زمان باید نیروها و بسیجی هائی باشند که به مظلومین دنیا کمک کنند.

حجت الاسلام دهقانی به 15 اسفند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: غرس درخت از توصیه های موکد اسلام است و باید با غرس درخت، به طراوت بیشتر زندگی خود کمک کنیم.

وی روز درختکاری را فرصتی برای توجه هر چه بیشتر به منابع طبیعی دانست و افزود: باید درختکاری به یک فرهنگ و باور در جامعه و میان خانواده های ایرانی تبدیل شود.

دهقانی از منابع طبیعی و روز درختکاری به عنوان صدقه جاریه یاد کرد و گفت: نهالی که انسان با دستان خود غرس میکند این نهال یک صدقه جاریه است

امام جمعه بهاباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره درخت و درختکاری گفت: مقام معظم رهبری خود بارها در سخنانشان فرمودند: درخت را پاس بداریم بدین معنیکه عموم مردم به کاشت درخت اهمیت دهند و احترام بگذارند که کاشت درخت هم خود یک نعمت الهی است.

حجت الاسلام دهقانی با تقدیر و تشکر از حضور حماسی و با شکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: ملت ایران با پشت سر گذاشتن یک جمعه پرکار، برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزود و روز هفتم اسفندماه را به روز شکوه و تجلی مردم‌سالاری دینی تبدیل نمود.

وی مشارکت واجدین شرایط برای رأی دادن در انتخابات، را نشان از وحدت، انسجام، شور و نشاط ملی و پیوند ناگسستنی مردم با نظام اسلامی دانست و افزود:مردم با حضوری معنادار بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت کردند و به نظام جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مسئولان، به‌ویژه منتخبان ملت با هر گرایش و عقیده‌ای به این نکته واقف باشند؛ این حضور با شکوه بار سنگینی برای آنان ایجاد کرده است که شاید به این زودی‌ها و به این سادگی‌ها نتوانند از عهده آن برآیند گفت: نمایندگان منتخب مردم وظیفه سنگینی بر قبال مردم دارند و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی باید اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند و از تمامی ظرفیت‌های مجلس در ابعاد قانون‌گذاری و نظارت استفاده کنند و از چالش‌های جناحی به‌ جد پرهیز کرده و به نابسامانی‌ها و تبعیض‌های جامعه توجه کنند و برای برطرف کردن محرومیت‌ها قدم بردارند.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه مجلس آینده درباره این سرفصلهای مهم و وظایف سنگینی را بر عهده خواهد داشت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری پیشرفتهای صوری منهای استقلال و عزت پذیرفته نیست بلکه پیشرفت در سایه استقلال و حفظ هویت با نگاه درون زا و اقتصاد مقاومتی پذیرفته است.

امام جمعه بهاباد به سفر ریاست محترم جمهموری اسلامی ایران به استان یزد اشار ه کرد و گفت: امیدواریم این سفر برای استان و شهرستان مایه خیر و برکت باشد و امیدواریم دولت تدبیر و امید تلاش خود را برای این مردم بیشتر انجام دهد.

وی به مسائل و مشکلات شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با سفر رئیس جمهور محترم به یزد مسائل و مشکلات شهرستان از جمله مسئله گاز و بهداشت و همچنین راههای ورودی و خروجی مورد توجه جدی قرار گیرد و گامی موثر در توسعه آبادانی و پیشرفت شهرستان برداشته شود.

ارسال نظرات